Oulussa pohditaan Lähi-idän rauhanneuvottelun haasteita

Puhujina historioitsija Jouni Suistola ja rauhanneuvottelija Pekka Haavisto
rn mainos_M.jpg

Oulun ev.lut. seurakunnat ja Suomen Rauhanturvaajaliitto kutsuvat kaikkia Lähi-idän tilanteesta kiinnostuneita avoimeen keskustelutilaisuuteen, joka järjestetään lauantaina 13.1. kello 16–18 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17).

Tapahtuman tarkoituksena on avata kuulijoille sitä, miksi rauhan saavuttaminen Lähi-idässä ei ole yksinkertaista ja tuoda selvyyttä siihen vaikuttaviin tekijöihin.

Vuorovaikutteisen tilaisuuden puhujia ovat rauhanneuvottelija, presidenttiehdokas Pekka Haavisto ja oululainen historioitsija FT Jouni Suistola, joka on tehnyt pitkän uran Lähi-idän yliopiston kansainvälisten suhteiden professorina Kyproksella.

Tilaisuuden päätteeksi on varattu aikaa yhteiselle keskustelulle ja kahvitarjoilulle. Kahvikupin lisäksi tarjolla on arabialaisia kahvileipiä. Tarjoilun tuotto menee lähetystyölle.

Päivä on jatkumoa syksyn 2017 Pakolaisneuvonnan ajankohtaispäivälle.

Julkaistu 10.1.2018

2018-01-10 16:14:24.0