Joulukirkkoon pääsee myös kotisohvalta

Joulukirkkoon ja jouluisen musiikin äärelle pääsee jouluna myös radion, television ja verkon välityksellä.
Kuvassa nojatuoli ja pieni pöytä. Kuva: pixabay.com

Tiedote 18.12.2017

Radio Deissä kuullaan jouluaattona 24.12. kello 10 Kauneimmat joululaulut -messu Haukiputaan kirkosta ja uudenvuodenaattona 31.12. klo 10 jumalanpalvelus Tuiran kirkosta.

Radio Pooki lähettää jumalanpalvelukset kello 10 jouluaattona sekä uudenvuodenaattona Oulun tuomiokirkosta, uudenvuodenpäivänä Pyhän Kolminaisuuden kirkosta Kempeleestä ja loppiaisena Suvannon kappelista Ylivieskasta.

YLE Radio 1 välittää joululähetyksiä eri puolilta Suomea: jouluaaton hartaus klo 15 ja joulupäivän jumalanpalvelus klo 7 kuullaan Taulumäen kirkosta Jyväskylästä. Tapaninpäivänä Yle Radio 1:ssä kuullaan kello 10 Diakonissalaitoksen 150-vuotisjuhlamessu Kallion kirkosta ja uudenvuodenpäivänä 1.1.2018 kello 10 Salpausselän kirkosta Lahdesta.

Jouluyön messuihin Virtuaalikirkon välityksellä

Tunnelmalliseen jouluyön messuun voi osallistua myös verkon välityksellä osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi. Virtuaalikirkko lähettää tänä vuonna jouluyön messut sekä tuomiokirkosta että Oulunsalon kirkosta. Jouluyön messut alkavat 24.12. kello 23.

Jouluradio kuuluu jouluun

Valtakunnallinen evankelis-luterilaisten seurakuntien tuottama Jouluradio lähettää joulumusiikkia kellon ympäri loppiaiseen saakka. Osoitteessa www.jouluradio.fi on pääkanavan lisäksi tarjolla yhdeksän erilaista nettiradiokanavaa. Oulun seudulle jouluradion tarjoavat Oulun ev.lut. seurakunnat.

Jouluradion Oulun FM-taajuus on 91,6 MHz ja kaapelitaajuudet 101,9 MHz (DNA) ja 91,6 MHz (Telia).

Joulukirkot televisiossa

YLE TV 1:n kautta voi seurata Päivänkehrän koulun joulukuvaelmaa Olarin kirkosta Espoosta jouluaattona klo 10. Joulupäivänä klo 10 YLE TV 1:ssä nähdään jouluaamun jumalanpalvelus Mustasaaren kirkosta ja tapaninpäivänä toisen joulupäivän liturgiaa Pielaveden ortodoksisesta kirkosta klo 10.

Lapsille on osoitteessa www.lastenkirkko.fi joulukalenteri, jonka luukuista avautuu videoita ja pelejä. Lastenkirkko.fi on seurakuntien ylläpitämä, esi- ja alakouluikäisille suunnattu verkkosivusto.

Osoitteessa  www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko voi myös kuunnella Oulun kirkoista suoria nettiradiolähetyksiä. Nettiradiolähetys on päällä kunkin seurakunnan pääkirkossa sunnuntaisin klo 10.

(Julkaistu 18.12.2017)

Mon Dec 18 09:33:33 EET 2017