Piispa kutsuu viettämään adventin juhlaa

Tervetuloa perinteiselle Piispan adventtivastaanotolle 1. adventtisunnuntaina 3.12.2017 Piispantaloon, Hallituskatu 3.
Kuvassa värikäs seimiasetelma, sinisen tähtitaivaan alla.

Tiedote 24.11.2017

Piispa Samuel Salmi kutsuu sunnuntaina 3.12.2017 klo 11.30 - 14 kaikkia hiippakuntansa asukkaita sekä ystäviä läheltä ja kaukaa Piispantaloon, Hallituskatu 3, juhlistamaan yhdessä ensimmäistä adventtia. Piispan adventtivastaanotosta on muodostunut jo perinne. Tämän vuoden vastaanotto on järjestyksessään 13.

Kaupunginjohtaja Päivi Laajala tuo tervehdyksen tähän Suomi 100 -juhlan hengessä vietettävään tilaisuuteen.

Adventtivastaanotolla jaetaan perinteisesti myös huomionosoituksia.

Tänä vuonna arvostettu PRO ECCLESIA -mitali luovutetaan tuomiorovasti emeritus Matti Pikkaraiselle.

Piispa Samuel Salmi on myöntänyt rovastin arvot yhdeksälle ansioituneelle papille:

sairaalapastori Matti Aholle, kirkkoherra Merja Jyrkälle, kirkkoherra Antti Kettuselle, kappalainen Tatu Koutoselle, sairaalapastori Juha Kyllöselle, kirkkoherra Taina Manniselle, kirkkoherra Petri Satomaalle, oppilaitosteologi Ari Savuojalle ja kappalainen Jyrki Vaaramolle.

Tilaisuudessa luovutetaan rovastin nimityskirjat.

Musiikista vastaavat Sofia Magdalena-lauluyhtye sekä Markus Vaara, piano ja Raimo Paaso, laulu.

(Julkaistu 24.11.2017)

2017-11-24 12:42:36.0