Oulun seurakunnat ja kaupunki tarjoavat jouluaterioita vähävaraisille

Osaan jouluruokailuista tulee ilmoittautua etukäteen
Jouluinen piirroskuva

Oulun ev.lut. seurakunnat tarjoavat maksuttomia jouluaterioita työttömille ja vähävaraisille. Jouluruokaa tarjotaan jokaisessa Oulun seitsemässä seurakunnassa.

Karjasillan, Oulujoen, Oulunsalon, Kiimingin ja tuomiokirkkoseurakunnan jouluateriat tarjotaan yhteistyössä Oulun kaupungin kanssa.

Jouluateriat vaihtelevat seurakunnittain: pääsääntöisesti tarjolla on perinteinen jouluateria, muutamissa tarjotaan joulupuuro, kinkkuvoileivät sekä joulutortut kahveineen.

Huomaathan, että osaan jouluruokailuista tulee ilmoittautua etukäteen, jotta ruokaa osataan varata sopivasti! Tiedot jouluaterioista löytyvät osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/jouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Jouluaterialla tunnelma on juhlava ja rento

Jouluateriat ja -puurot tulevat tarpeeseen, sillä osalle diakoniatyön asiakkaille seurakunnan ateria voi olla ainoa jouluruoka, jonka he saavat nauttia. ”Jouluateria on ruuan lisäksi myös yhdessä oloa, yhteinen hetki joulun sanoman äärellä. Aterialla on ollut juhlava, mutta rento tunnelma”, kuvailee Oulun tuomiokirkko seurakunnan diakoniatyöntekijä Kaisa Jaakkola.

Tänä vuonna Oulun tuomiokirkkoseurakunta järjestää jouluruokailun yhdessä Oulun kaupungin kanssa perjantaina 8.12. Osallistujille jaetaan lisäksi jouluruokakassi kotiin vietäväksi.  Ruokailua varten tulee noutaa kutsukortti etukäteen, maanantaisin klo 9-11 diakonian ajanvarauksesta, Isokatu 17. Ruokailussa on tilaa sadalle ruokailijalle.

Haukiputaalla Kaiken kansa puuropäivä

Haukiputaalla ei ole erikseen vähävaraisille suunnattua ruokailua, vaan siellä järjestetään Kaiken kansan puuropäivä, johon kaikki ovat tervetulleita. Vähävaraisille jaetaan kuitenkin ruokakassit päivän aikana. Ruokakassin saa ilmoittautumalla Työnhakijoiden yhdistyksen Linkki-kirppiksen kassalle 30.11. mennessä.

Oulun seurakunnissa tarjotaan myös monissa muissa tilaisuuksissa joulupuuroa maksutta tai pientä maksua vastaan. Syömään yhteiselle aterialle ovat kaikki lämpimästi tervetulleita.

2017-11-20 11:09:14.0