Lähiluonto tarjoaa valokuvaajalle paljon elämyksiä

Juha Kinnusen luontoaiheiset valokuvat osoittavat hyvin, että Oulustakaan ei tarvitse lähteä suunnattoman kauas, vaan lähialueen alavat metsät, järvet ja joet tarjoavat monenlaisia hienoja elämyksiä ja yllätyksiä niin valokuvaajalle kuin satunnaiselle samoajalle. Kinnusen valokuvia on nähtävillä Karjasillan kirkon aulanäyttelyssä aina joulukuun 10. päivään asti.

Juha Kinnusen valokuva_M.jpg

Juha Kinnunen on avojalkainen oululainen valokuvaaja. Kinnunen innostui valokuvaamisesta liikkumisen, matkailun ja piirrustustaidottomuuden myötä. Myöhemmin valokuvauksesta on tullut myös ammatti.

- Tärkeintä minulle on välittää valokuvien kautta aistimiani tunnelmia ja tunteita. Se onnistuu yleensä parhaiten odottamalla oikeaa valoa ja olosuhteita. Joskus tämä hetki voi olla ohikiitävän nopea ja silloin pitää toimia nopeasti. Toisinaan tulkinta edellyttää erikoisempien tekniikoiden käyttämistä, kertoo Juha.

Karjasillan kirkossa esillä olevassa näyttelyssä on valokuvia lähialueen lisäksi myös muualta Pohjois-Suomesta itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi. Osin herkät, maalaukselliset ja eri vuoden aikoihin liittyvissä  valokuvissa välittyy hyvin monenlaisia tunnelmia. Osa valokuvista on suurennettu niin, että kuvan maisemaan voi melkein astua.

- Yllätyin kuvia katselessa todella kuinka hienoja maisemia  pohjoisessa on. Joidenkin kuvien kohdalla oli jopa vaikea uskoa niiden olevan Suomesta. Tykkäsin valosta ja hämystä, joka kuvissa nousi esille. Oli rentouttavaa pysähtyä katsomaan näitä ennen konsertin alkua, Jari Nieminen kertoo. - Nyt tekee mieli lähteä patikkaretkelle.

Valokuvaaja Juha Kinnusen valokuvia on esillä Karjasillan kirkon aulassa joulukuun 10.päivään asti kirkon aukioloaikoina. Parhaiten näyttelyyn pääsee tutustumaan arkisin viraston aukioloaikoina ma-pe klo 9-16 ja sunnuntaisin klo 9-13. Ilta-aikoina kirkon ovet ovat avoinna satunnaisesti ennen tilaisuuksien ja tapahtumien alkua ja niiden päättymisen jälkeen.

Löydät tietoja Karjasillan kirkon tapahtumista Rauhan Tervehdys -lehdestä sekä näiltä sivuilta.

Juha Kinnusen kotisivu: http://juhamkinnunen.com
Lisätietoa näyttelystä: juhamikkokinnunen@hotmail.com tai kimmo.kieksi@evl.fi

2017-11-11 13:29:01.0