Vesa-Tapio Palokankaan vaalisaarna kuullaan sunnuntaina Oulujoen kirkossa

Oulujoen seurakunnan kirkkoherranvaalin viimeinen vaalisaarna kuullaan ensi sunnuntaina.
Kuvassa Vesa-Tapio Palokangas.

Kolmannelle vaalisijalle asetettu Vesa-Tapio Palokangas toimittaa messun ja saarnaa sunnuntaina 22.10. kello 10 Oulujoen kirkossa.

Tällä hetkellä Vesa-Tapio Palokangas 53, toimii Vaalan seurakunnan kirkkoherrana. Koulutukseltaan hän on teologian maisteri ja kasvatustieteen maisteri. Lisäksi hänellä on diakonian ja kirkon nuorisotyönohjaajan tutkinnot. Palokangas on vihitty papiksi vuonna 2013. Hän on työskennellyt pappina noin neljä vuotta.

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut hakijoista ensimmäiselle vaalisijalle Oulujoen seurakunnan kappalaisen Ilkka Mäkisen. Toisella vaalisijalla on Taivalkosken seurakunnan kirkkoherra, Koillismaan rovastikunnan vt. lääninrovasti Tuomo Törmänen ja kolmannella vaalisijalla Vaalan seurakunnan kirkkoherra Vesa-Tapio Palokangas.

Vaalisaarna on ehdokkaan työhaastattelu

Kaikki ehdokkaat antavat vaalinäytteen eli saarnaavat ja toimittavat messun kolmena peräkkäisenä sunnuntaina Oulujoen kirkossa: 8.10. Ilkka Mäkinen, 15.10. Tuomo Törmänen ja 22.10. Vesa-Tapio Palokangas.

Vaalipaneeli järjestetään sunnuntaina 29.10. kello 18 Myllyojan seurakuntatalolla, Koivumaantie 2.

Vaalisaarna ja vaalipaneeli ovat ikään kuin kirkkoherraehdokkaan työhaastattelu, sillä seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran. Vaalissa saavat äänestää kaikki Oulujoen seurakunnan täysi-ikäiset jäsenet. Vaali käydään 5.11., ennakkoäänestys on 30.10.–3.11.

Messuun voi osallistua radion välityksellä

Kaikkien kolmen ehdokkaan toimittamat messut kuullaan suorana lähetyksenä Radio Deissä (106,9 MHz, kaapeliverkossa 94,1 MHz, www.radiodei.fi), lisäksi ne voi kuunnella Oulun seurakuntien nettiradion kautta osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko.

Tietoa vaalista ja ehdokkaista löytyy Oulun seurakuntien vaalisivuilla www.oulunseurakunnat.fi/vaalit.

Julkaistu 16.10.2017

Mon Oct 16 11:00:00 EEST 2017