Vauvanpäivää juhlistetaan seurakunnissa hedelmäsoseen voimin

Perjantaina 29.9. järjestettävää valtakunnallista vauvanpäivää juhlistetaan myös Oulun seurakunnissa.​
Kuvassa vauva miehen sylissä.

Tuiran seurakunnassa järjestetään Tuiran kirkossa perjantaina vauvakirkko kello 10, minkä jälkeen tarjoillaan hedelmäsoseet.

Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa järjestetään perjantaina vauvamuskari kello 14–15 aiheena enkeli. Lopuksi lapsille tarjotaan hedelmäsoseet sekä perheille enkelikirjanmerkit.
Oulujoen ja Kiimingin seurakunnissa teemaa käsitellään pitkin viikkoa. Oulujoen seurakunnan lapsi- ja perhetoiminnassa katsellaan lasten vauvakuvia, keskustellaan kasteesta ja kastetaan vauvanukke.
Myös Kiimingin perheryhmissä kerrotaan vauvanpäivästä. Lapsille tarjotaan molemmissa seurakunnissa soseet.
”Vauvat täytyy nostaa esille, sillä heissä on meidän tulevaisuutemme, Oulun tuomiokirkkoseurakunnan lastenohjaaja Outi Metsikkö korostaa.

Vauvanpäivää vietetään syyskuun viimeisenä perjantaina. Vauvanpäivänä tuodaan esille niitä perheissä ja yhteiskunnassa olevia mahdollisuuksia ja haasteita, jotka kuuluvat vauvan ja vauvaperheen elämään kodeissa ja 100-vuotiaassa Suomessa. Vauvan päivän toteuttaa VauvaSuomi ry yhteistyössä eri toimijoiden kanssa.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu: 20.9.2017