Kirkon ulkomaanavun merkkivuotta juhlistetaan kauppakeskus Valkeassa

Kirkon ulkomaanapu täyttää tänä vuonna 70 vuotta. Merkkivuotta juhlistetaan myös Oulussa kauppakeskus Valkeassa maanantaina 25.9. kello 12–17.
Kirkon ulkomaanavun logo

Juhlatapahtumassa esitellään Kirkon ulkomaanavun historiaa ja nykypäivää. Tilaisuuden avaa tuomiorovasti Satu Saarinen. Kaupungin tervehdyksen tuo johtaja Piia Rantala-Korhonen
Ohjelmassa kuullaan lisäksi monipuolisesti musiikkia, esimerkiksi Suomen Lähestysseuran musiikkiryhmä Amani esiintyy. Lapsille jaetaan tapahtuman aikana ilmapalloja.

Oulussa kerätään varoja kaivojen rakentamiseksi

Merkkipäivän kunniaksi Oulussa kerätään varoja kaivojen rakentamiseksi kehitysmaihin.
”Puhtaan veden saaminen ei ole itsestäänselvyys maailmalla. Luonnonkatastrofit aiheuttavat inhimillistä kärsimystä”, Kirkon ulkomaanavun yhteyshenkilö, Oulun tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijä Heidi Karvonen kertoo.
Monsuunisateet ovat aiheuttaneet pahoja tulvia Bangladeshissa, Intiassa ja Nepalissa, missä yli tuhat on kuollut tulvissa. Äärimmäisestä kuivuudesta kärsitään puolestaan esimerkiksi Etelä-Sudanissa, missä sateita ei ole tullut kolmeen vuoteen.
Likaisen veden vuoksi joka päivä menehtyy tuhansia ihmisiä, suuri osa heistä lapsia.
Kaivon tai kastelukanavan rakentamisen kustannukset vaihtelevat noin 1 000 eurosta useisiin tuhansiin euroihin riippuen esimerkiksi vesilähteen syvyydestä ja käytettävästä rakennustekniikasta.

Oulun yhteiseen keräykseen voit osallistua joko tapahtuman yhteydessä kauppakeskus Valkeassa tai lahjoittamalla haluamasi summan tilisiirtona Kirkon ulkomaanavulle. Viestikentässä tulee olla maininta Oulu, KUA70v. Tilinumerot löytyvät osoitteesta www.kirkonulkomaanapu.fi/lahjoita/lahjoitus-ja-tilinumerot/. ​

Julkaistu: 19.9.2017

2017-09-19 15:26:01.0