Äitien virkistämössä ei tarvitse tehdä mitään

Tuiran seurakunnassa järjestetään alle kouluikäisten lapsien äideille tarkoitettu Äitien virkistämö. Virkistämö on äitien yhteinen kokoontumispaikka, jossa he voivat hengähtää ja rentoutua arjen keskellä ilman lapsia. Virkistämö kokoontuu joka toinen maanantai kello 18–20 Tuiran kirkon nuorisotilassa (Myllytie 5).
people-2559723_1920_XL.jpg

Virkistämö on äitien oma tila, jossa he voivat vaihtaa ajatuksia keskenään, kahvitella, tehdä käsitöitä tai vain olla.  ”Virkistämön kantavana ideana on, että siellä ei ole pakko tehdä mitään ja että kokoontumisen jälkeen kaikilla olisi nimenomaan virkistynyt olo”, kertoo toiminnassa mukana oleva äiti Annukka Penttilä. ”Samalla virkistämö tarjoaa myös vertaistukea muilta äideiltä arjen kiireisiin ja vanhemmuuden herättämiin kysymyksiin”, toteaa Penttilä.

Ajatus Äitien virkistämön kaltaisesta toiminnasta lähti liikkeelle itse äideistä, kertoo Tuiran seurakunnan lapsi- ja perhetyönsihteeri Anu Hannula.  ”Me työntekijät olemme mukana vain taustatukena ja osallistumme tapaamisiin ehkä kerran kuussa. Muuten äidit saavat itse vetää toimintaa”, toteaa Hannula.

Virkistämö on suunnattu nimenomaan pienten, alle kouluikäisten lasten vanhemmille. Äitien virkistämön seuraavat kokoontumiset pidetään 11.9. ja 25.9.

Kuva: www.pixabay.com

Julkaistu 7.9.2017