Vapaaehtoiset lähetetään tehtäviinsä Oulun seurakunnissa

Oulun ev.lut. seurakuntien vapaaehtoistyötä tekevät lähetetään tehtäviinsä uuden toimikauden alkaessa. Kaikkia nykyisiä ja uusia vapaaehtoisia kutsutaan lähetettäviksi tehtäviinsä sunnuntaina 10.9. kello 10 ja 12 alkaviin messuihin.
friendship-528073_1920_XL.jpg

Messut pidetään Karjasillan, Kiimingin, Oulunsalon, Oulujoen, Haukiputaan ja Tuiran seurakunnissa. Oulun tuomiokirkkoseurakunnan vapaaehtoisten tehtävään siunaaminen tapahtuu tuomiokirkossa kello 18 alkavassa messussa. Lähettäminen toimitetaan messun yhteydessä. Jumalanpalveluksen jälkeen tarjolla on kirkkokahvit.

Oulun seurakunnissa vapaaehtoiset työskentelevät esimerkiksi lapsi- ja nuorisotyön sekä diakonia- ja lähetystyön tehtävissä, musiikkitoiminnassa ja luottamushenkilöinä. Vapaaehtoistyötä tehdään omien taitojen, jaksamisen ja aikataulun mukaan. Vapaaehtoiseksi voi ilmoittautua osoitteessa www.vapaaehtoistyö.fi.

Saattohoidon tukihenkilöiksi kaivataan vapaaehtoisia

Vapaaehtoisia tarvitaan myös saattohoidon tukihenkilöiksi Oulun kaupunginsairaalan palliatiivisen osaston A2, hoivaosastojen sekä Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen käyttöön. Tehtävään haetaan empaattisia, elämänkokemusta omaavia tasapainoisia ihmisiä tukemaan saattohoidossa olevia potilaita sekä heidän läheisiään. Mukaan toimintaan kaivataan niin miehiä kuin naisia. Hakijaksi tulee ilmoittautua 8.9. mennessä Pohjois-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajalle Virpi Sipolalle, p. 0400 944 263 tai virpi.sipola@pssy.org.

Tukihenkilöille järjestetään koulutus keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17) keskiviikkona 18.10. ja lauantaina 28.10. Koulutukseen hakijat haastatellaan ennen koulutusta. Koulutuksen toteuttavat yhteistyössä Oulun seurakuntayhtymä, Kaupunginsairaalan palliatiivinen osasto A2 sekä Pohjois-Suomen Syöpäyhdistys ry.

Vapaaehtoisten tehtävään lähettäminen seurakunnissa:

Haukiputaan seurakunta: Haukiputaan kirkko kello 10
Karjasillan seurakunta: Karjasillan kirkko kello 10
Kiimingin seurakunta: Kiimingin kirkko kello 10
Oulujoen seurakunta: Oulujoen kirkko kello 10
Oulun tuomiokirkkoseurakunta: Oulun tuomiokirkko kello 18
Oulunsalon seurakunta: Oulunsalon kirkko kello 10
Tuiran seurakunta: Tuiran kirkko kello 10, Pyhän Luukkaan kappeli kello 10, Pyhän Tuomaan kirkko kello 12 ja Palokan seurakuntakoti kello 12

Kuva: www.pixabay.com

Julkaistu 6.9.2017