Rippikouluun ilmoittautuminen alkaa

Oulun ev.lut seurakuntien ensi vuoden rippukouluihin ilmoittautuminen alkaa maanantaina 4.9.
Vuonna 2018 rippikouluikäisiä ovat 2003 syntyneet nuoret.
2016_05 rippikoulu nuoret_0615_XL.jpg

Ilmoittautuminen on avoinna maanantaista 4.9. kello 9 sunnuntaihin 10.9. kello 23.30 saakka Oulun seurakuntien verkkosivuilla osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/rippikoulu.

Rippikoulun suosio on edelleen vahva, oululaisista nuorista noin 89 % käy rippikoulun. Valtakunnallisesti 15-vuotiaista nuorista rippikoulun käy noin 84 %.

Oulun seurakunnissa on tarjolla useita erilaisia rippikouluvaihtoehtoja. Perinteisten leiri-, päivä- tai iltarippikoulujen lisäksi järjestetään esimerkiksi urheilupainotteisia rippikouluja ja toimintailtarippikoulu.

Rippikoulu antaa nuorelle mahdollisuuden pohtia omaa uskoaan, suhdetta Jumalaan ja toiseen ihmiseen, mutta ennen kaikkea mahdollisuuden pohtia omaa itseään. Rippikoulusta jää elämään monenlaisia muistoja”, Kiimingin seurakunnan kappalainen Miia Seppänen kertoo.

Lisätietoa rippikouluista löytyy Oulun ev.lut. seurakuntien sivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/rippikoulu.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 1.9.2017