Seurakuntien päiväkerhoihin mahtuu vielä

Oulun seurakuntien kerhot starttaavat taas kesätauon jälkeen. Päiväkerhot ja pikkukoulut alkavat seurakunnissa elokuussa viikolla 33.​
Päiväkerhoissa on vielä vapaita paikkoja, joista voi kysyä oman seurakunnan lapsityönohjaajilta.
Lapsi piirtää

Päiväkerho ja seurakunnan pikkukoulutoiminta ovat yli 3-vuotiaiden lasten varhaiskasvatusta, jossa lapsi pääsee ryhmän jäsenenä osallistuman monipuoliseen, lapsen kokonaiskehitystä tukevaan toimintaan.

”Seurakunnan pikkukouluissa ja päiväkerhoissa pieni on suurin ja lapsi on pyhä. Elämisen taitoja ja tietoja opitaan mukavan yhdessäolon kautta lapselle ominaisella tavalla toimien; leikkien, liikkuen, tutkien ja ihmetellen”, Oulujoen seurakunnan lapsityönohjaaja Maaret Sulkala kertoo.

Päiväkerhotoiminta on maksutonta

Päiväkerhoja järjestetään Haukiputaan, Karjasillan, Kiimingin, Oulujoen, Oulunsalon ja Tuiran seurakunnissa. Päiväkerhotoiminta on maksutonta.

Pikkukoulu on osa Oulun kaupungin koordinoimaa varhaiskasvatusta.  Oulujoen seurakunnassa toimii pikkukouluja Heikkilänkankaalla, Hintassa, Ylikiimingissä ja Yli-Iissä.
Pikkukouluissa perhe käyttää kaupungin palvelusetelin.

Pikkukoulussa opitaan kunnioittamaan toisia ja toimimaan ryhmässä. Toimintaan kuuluu myös musisointia, leikkiä ja liikkumista.
Lisäksi pikkukoulussa askarrellaan, kuunnellaan satuja ja käydään retkillä.

Työntekijöiden yhteystiedot sekä lisätietoa kerhoista löytyvät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 1.8.2017