Menovinkit: Vielä ehtii kesäkahveille Oulunsalon kotiseutumuseoon

Oulun seurakunnissa pyöritetään monenlaisia kahviloita. Yksi niistä on Oulunsalon seurakunnan tukema Oulunsalon kotiseutumuseon kesäkahvila Kotoisa. Siellä on kahvipannu kuumana 29.7. asti.

Kuvassa höyryävä kahvikuppi.

Kesäkahvila Kotoisassa on tarjolla kahvia ja kotitekoisia leivonnaisia. Se on oiva retkikohde, jossa voi kahvittelun lomassa muun muassa tutustua museoesineistöön.

Kahvilasta vastaavat nuoret oululaiset yrittäjät Maiju Huhtala ja Marjo Ohtamaa. Kahvilan taustalla on Kesäyrittäjä 2017 -projekti, jonka tarkoituksena on auttaa oululaisia nuoria työllistämään itsensä. Projektin taustavoimina toimivat oululaisten korkeakouluopiskelijoiden yrittäjyysyhteisö Oulu Entrepreneurship Society, BusinessOulu, yritysyhteisö Njetworking ja Oulun kaupungin työllisyyspalvelut. Projektissa autetaan nuoria toteuttamaan oma liikeideansa tarjoamalla tietoa ja vahva tukiverkosto liiketoiminnan tueksi.

Maiju Huhtalan mukaan kesäyrittäjyys on ollut opettavaista ja palkitsevaa. Aikaisemmin Huhtala ei ole ajatellut ryhtyvänsä yrittäjäksi. Kesäyrittäjänä hän on kuitenkin huomannut, että hommat kyllä hoituvat, kun asioista ottaa itse selvää.

Kahvila Kotoisa Oulunsalon kotiseutumuseolla (Jääsköntie 5) on auki 29.7. saakka, tiistaista lauantaihin kello 12–17.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 24.7.–30.7.2017

The Marquette Choral Society (USA) konsertti maanantaina 24.7. kello 20 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Konserttivieraana esiintyy Yhdysvaltain Michiganin osavaltion Marquette-kaupungin kuoro, The Marquette Choral Society. Konserttiin on vapaa pääsy. Käsiohjelma ovella maksaa 7 euroa.

Kesäillan musiikkia torstaina 27.7. kello 19–20 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Sirkka Rautakoski, laulu, Laura Rahko, piano. Vapaa pääsy.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 27.7. kello 20–21 Haukiputaan kirkossa (Kirkkotie 10). Tove Åman, sopraano ja Christian Ahlskog, urut. Iltahartaus Leena Brockman. Vapaa pääsy, ohjelma 5 euroa.

Rukouskävely sunnuntaina 30.7. kello 12–12.30 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). Rukouskävely lähtee messun ja kirkkokahvien jälkeen sunnuntaisin Pyhän Luukkaan kappelilta kasvitieteelliseen puutarhaan. Yhteinen lähtö seurakuntalaisen johdattamana kappelin pihalta, jossa luetaan psalmiteksti. Rukouskävely kestää noin puoli tuntia ja päättyy yhteiseen rukoukseen.

Englanninkielinen kesähartaus sunnuntaina 30.7. kello 16 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). Summer devotion in English on Sunday 30.7. at 4 pm. In St. Luke’s Chapel, address: Yliopistokatu 7, Linnanmaa.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 19.7.2017