Kesäkahvilat palvelevat koko kesän

Oulun seurakuntien kesäkahvilat palvelevat jälleen kahvin ja pikkusyötävän tarpeessa olevia.
Kuvassa Oulun tuomiokirkon kesäkahvila Krypta.

Perinteisen Oulun tuomiokirkon Cafe Kryptan lisäksi kahvin nälkäänsä voi helpottaa Haukiputaan kirkolla Tapulikahvilassa.

Kryptassa voi tukea myös paikallisesti

Oulun tuomiokirkon Cafe Krypta on avoinna maanantaista torstaihin kello 10–19 ja perjantaisin kello 10–15. Kahvilaan on käynti Isokadun puolelta.

Kahvinsa voi nauttia joko kryptassa tai kirkkopihalla pilvikirsikoiden lomassa.

Kahvilan tuotoilla tuetaan lähetystyötä. Puolet tuotoista ohjataan tuomiokirkkoseurakunnan nimikkokohteille ja puolet Suomen Lähetysseuralle.

”Kohteen valinta käytiin yhdessä nuorten kanssa. He saivat kertoa, mitä he itse kokevat tärkeäksi tukea. Heiltä tuli ehdotus tukea naisten aseman parantamista”, Oulun tuomiokirkkoseurakunnan lähetyssihteeri Anneli Nieminen kehuu.

Kahvilan ohessa on myös pieni käsityöpuoti. Ulkomaisten kohteiden lisäksi kahvilassa voi tukea paikallisesti ostamalla palan Kuovisuota ja tukemalla siten Luonnonperintösäätiön työtä.

Haukiputaalla kahvia saa tapulin pihalla

Haukiputaalla kauniista kesäsäästä ja miljööstä voi nauttia kirkon kellotapulissa arkisin kello 10–18 28.7. saakka.

Tapulikahvilassa on tarjolla kahvia, teetä ja erilaisia kahvileipiä, tapulissa on lisäksi myynnissä pieniä lahjatavaroita.

”Kahvilan tuotto menee Botswanaan Francistownin koululaisille. Tavoitteenamme on kerätä rahaa 30 lapsen koulutarvikekustannuksiin, tarvikkeiden ja koulupuvun hankintaan”, Haukiputaan seurakunnan lähetyssihteeri Paula Hiltunen kertoo.

Kahvilat työllistävät nuoria

Molemmat kesäkahvilat työllistävät nuoria. Tapulikahvilassa työskentelee 17 ja Kryptassa 16 nuorta. Nuoret vastaavat kahviloissa myös leivonnaisista.

Kryptassa on keskiviikkoisin ja perjantaisin teemapäivät. Keskiviikkoisin on tarjolla porkkanapiirakkaa ja perjantaisin pannaria ja vohveleita.

Lisätietoja:

Cafe Krypta: Lähetyssihteeri Anneli Nieminen, p.040 5747 105, anneli.nieminen@evl.fi.

Tapulikahvila: Lähetyssihteeri Paula Hiltunen p. 040 5014 764, paula.hiltunen@evl.fi.

Kuva: Anna-Mari Kilpijärvi

Julkaistu 19.6.2017