Kaupunkiviljelyä järjestetään Karjasillalla ja Koskelassa

Mikäli omaa pihaa tai parveketta ei ole, viljelyä voi kokeilla myös kirkon pihalla.

Kuvassa käsi, jossa on multaa.

Karjasillan kirkolla sekä Koskelan seurakuntakodilla vuokrataan viljelylaatikoita kaupunkiviljelijöiden käyttöön.

Kylmästä keväästä huolimatta innokkaimmat viljelijät ovat jo aloittaneet Karjasillalla. Karjasillan kirkon pihamaalla viljelijöiden käytössä on kaikkiaan viitisenkymmentä viljelylaatikkoa Karjasillan seurakunnan kappalainen Kimmo Kieksi kertoo.  Laatikosta ei peritä vuokraa, mutta tarvikkeet, kuten multa ja siemenet, viljelijällä tulee tuoda itse.

”Monet ovat kylväneet kesäkukkia salaattien joukkoon. Ne estävät ötököitä”, Kieksi vinkkaa.

Koskelan seurakuntakodilla laatikoita on vuokrattavana 12 laatikkoa seurakuntakodin pellolla. 10 euron vuokra sisältää laatikon lisäksi mullat. Vuokrauksesta saatavat tulot käytetään Koskelan aluediakoniatyöhön.

”Toivotaan, että kesä alkaisi pian kunnolla, jotta pääsisi viljelemään”, Tuiran seurakunnan seurakuntamestari Sirpa Lehtisalo toteaa.

Seurakuntien viljelylaatikot ovat kooltaan 60cm x 80cm. Karjasillan kirkon viljelylaatikon voi varata Kimmo Kieksiltä, kimmo.kieksi@evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, p. 050 3105 001. Koskelan seurakuntakodin viljelylaatikoiden varaus Sirpa Lehtisalolta, p. 044 3161 432.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 15.5.2017