Menovinkit viikolle 20

Suvilinnun laulut kaikuvat ympäri Oulua

Kuvassa suvilintu laulaa

Torstaina 18.5. Oulun seurakunnissa lauletaan Suvilinnun lauluja. Haukiputaan kirkkorannassa Suvilauluja on laulattamassa pastori Pekka Mustakallio, ja tapahtumassa esiintyy muusikko Jukka Takalo. Takalo esittää omaa tuotantoaan. Mukana ovat myös Putaan vilkkaan partiolaiset paistamassa makkaraa ja tikkupullaa. Tapahtuma alkaa kello 18. Suvilauluiltamat jatkuvat vielä kello 19.30 jälkeen Ravintola Navetassa, jossa laulua johtavat ja tarinoita kertovat niin ikään Takalo ja Mustakallio.

Kuivasjärven rannalla Sampolan puistossa Suvilinnun lauluiltaa vietetään usean tunnin ajan. Kello 15–19 jatkuvassa tapahtumassa on yhteislaulua ja lapsille kasvomaalausta ja saippuakuplia. Kello 17 voi osallistua Pyhään tanssiin, ja sekakuoro Tuike esiintyy kello 18.

Suvilinnun lauluja lauletaan myös Koskelan seurakuntakodin nuotiolla kello 18. Sinne kutsutaan kuulemaan nuotiotarinoita ja kertomaan omiakin juttuja. Tuomiokirkossa laulutapahtuma alkaa kello 18. Kirkon ovelta jaetun Suvilinnun lauluvihkon voi ottaa mukaan tapahtumasta.

Oulunsalossa alkaa Suvilinnun lauluja -yhteislaulutapahtuma kello 18. Toimitalon pihalla lauletaan kesäisiä ja hengellisiä lauluja sekä virsiä.

Suvilinnun laulujen yhteydessä kerätään rahaa Kirkon Ulkomaanavun hyväksi. Keräyskohteena on Uganda ja erityisesti Ugandassa asuvat nuoret pakolaiset.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 15.5.–21.5.2017

On kaunis synnyinmaamme -kuorokonsertti keskiviikkona 17.5. kello 19–20.15 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Karjasillan ja Kiimingin kirkkokuoro johtajinaan Juha Soranta ja Sari Wallin laulavat yhdessä Kirkon musiikkijuhlien ohjelmistoa. Ruskakööri johtajanaan Risto Ainali sekä Vanamot-lauluryhmä tuovat oman keväisen tuulahduksensa, ja kaikki kuorot laulavat myös yhdessä.

Vanhat koululaulut -tilaisuus torstaina 18.5. kello 18–19 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Tule laulamaan vanhoja koululauluja Tuiran kirkon seurakuntasaliin! Tilaisuudessa ovat mukana kanttori Anna Kälkäjä ja Pirjo Kangas.

Nuorten kevätjamit torstaina 18.5. kello 18–21 Jäälin kappelissa (Rivitie 9). Nuorisotyön kauden päätös kutsuu mukaan jammailemaan muun muassa SAVEn tahtiin! Illan aikana mukavaa puuhaa, kilpailu ja pientä naposteltavaa. Kevätjamit tarjoaa seurakunnan nuorisotyö ja Oulun nuorisopalvelut

"Katso luontoa ja huomaa" -yhteislaulutilaisuus torstaina 18.5. kello 18–20 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Keväisten virsien lisäksi tilaisuudessa lauletaan kansanlauluja, tuttuja hengellisiä lauluja ja iskelmiä muun muassa Pepe Willbergiltä ja Katri-Helenalta. Laulujen välissä kuullaan musiikkiesityksiä. Musiikista vastaavat muun muassa Lea ja Tommi Tuovinen.

Soi laulu: Huolt' ei oo! lauantaina 20.5. kello 19 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Kevätkonsertissa laulavat Poikakuoro Pohjantähdet ja Nuorisokuoro Illusia johtajinaan Olli Heikkilä ja Eeva Maija Sorvari. Miikka Lehtoaho säestää. Kiiminkiläinen Pohjantähdet-poikakuoro ja oulunsalolainen Illusia-nuorisokuoro yhdistävät voimansa nuorta riemua ja raikkautta huokuvassa konsertissa. Ohjelma 5 €, vapaa pääsy.

Nuorten kuorokonsertti sunnuntaina 21.5. kello 14–15 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Kiimingin nuorisokuoro ja Satakielet-tyttökuoro esiinttävät klassisia ja uudempia keväisiä lauluja Ulla Metsänheimon johdolla. Säestys Jarkko Metsänheimo. Tilaisuudessa on myös yhteislaulua. Vapaa pääsy.

"Minne riennät, vierivä virta?" -konsertti sunnuntaina 21.5. kello 15 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Cantio Laudis 10 vuotta -juhlakonsertissa kuullaan muun muassa Monteverdin, Schützin, J. S. Bachin ja Kuulan tuotantoa. Cantio Laudis -kuoron kanssa esiintyy Oulun Kamariorkesterin jousikvartetti. Musiikin johto Olli Heikkilä. Ohjelma 5 €, vapaa pääsy.

Kaatuneitten muistopäivän juhla sunnuntaina 21.5. kello 16–19 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Tervetulosanat juhlaan tuo tuomiorovasti Satu Saarinen, ja juhlapuheen pitää emeritus tuomiorovasti Matti Pikkarainen. Omat tervehdyksensä juhlaan tuovat myös Oulun kaupunki, Puolustusvoimat ja veteraanijärjestöt. Juhlaan pyydetään saapumaan juhlapuvussa ja kunniamerkit rinnassa.

Taustatarinaklubi - Olli PA sunnuntaina 21.5. kello 16 Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6). Taustatarinaklubi on aloittava uusi lauluntekijäklubi, jossa joka kuukausi vaihtuva artistivieras johdattaa kuulijat lauluihinsa. Pitkän linjan rap-artisti Olli PA eli Tommi Torvikoski julkaisi kolmannen sooloalbuminsa "Oman Pihan Porukasta" lokakuussa 2015. Albumilta lohkaistu Paperikuppeja -singleä soitettiin paljon radiossa, ja albumi loisti myös YleX:n viikon albumina.

Keväinen iltamusiikki sunnuntaina 21.5. kello 18 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Pyhän Tuomaan kirkon kuorot Damen ja Pyhän Tuomaan lapsi -ja nuorisokuoro päättävät kevään laulukauden yhteiseen keväiseen konserttiin. Ohjelmassa musiikkia mm. säveltäjiltä Helander, Kankainen, Pyöriä, Kuula. Kuoroja johtavat Tommi Hekkala ja Anu Arvola-Greus. Huilua soittaa Suvi Kaikkonen. Säestykset Riitta Rahko. Vapaa pääsy.

Julkaistu 10.5.2017

2017-05-10 11:53:00.0