Äitienpäiväviikon menovinkit

Kesätukka kuntoon Yhteisvastuun hyväksi

Kuvassa nainen kuivaa hiuksiaan

Oulun seudun ammattiopiston hiusalan opiskelijat leikkaavat ja kampaavat hiuksia Yhteisvastuun hyväksi Karjasillan kirkolla (Nokelantie 39) torstaina 11.5. kello 8.30–14.30. Kesätukka 2017 -tapahtumasta saa myös pikakampauksia ilman ajanvarausta.

”Ennen vanhaan lapsille leikattiin kesähiukset. Vanhoissa valokuvissa istutaan rivissä kartanolla ja hiukset lyhenevät. Saimme tästä idean tapahtumaan. Meidän kesätukkamme leikataan kuitenkin sisätiloissa, vaikka alun perin suunnittelimme sitä ulos”, kertoo diakonissa Anu Kontio.

Oulun seudun ammattiopiston Kontinkankaan yksiköstä tulee paikalle kahdeksan opiskelijaa. Heille voi varata ajan etukäteen numerosta 040 574 7162. Hiustenleikkaukset maksavat 10–15 € ja koneleikkaus 8 €. Päivän aikana ehditään palvella yli 30 asiakasta.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 8.5.–14.5.2017

Perhekahvila erityisille perheille maanantaina 8.5. kello 9.30–12 Heinätorin seurakuntatalossa (Aleksanterinkatu 73). Tervetuloa jakamaan erityistä perhearkea kahvikupposen äärelle!

Oulun Laulun Iltamusiikki tiistaina 9.5. kello 19 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Johtaa Kristian Heberg. Sekakuoro Oulun Laulu osallistui ensimmäisen kerran Sulasolin laulujuhlille Sortavalassa 1935.  Laulujuhlaohjelmistosta sekä muusta suomalaisesta musiikista on koottu nyt esitettävä Iltamusiikki. Mukana on Sibeliuksen, Kuulan, Kuusiston ja Madetojan musiikkia sekä Jenkinsin, Lisztin ja Neglian kuorosovituksia. Ohjelma 5 €. Vapaa pääsy.

Laulujoutsenet-kuoron ja solistityttöjen konsertti tiistaina 9.5 kello 19 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Johtaa Ulla Metsänheimo.

Varrella virren -ilta keskiviikkona 10.5. kello 18.30 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Yhteislaulutilaisuus, jossa lauletaan tuttuja ja vähän tuntemattomampiakin virsiä. Laulattajina toimivat kanttori Anu Arvola-Greus ja pappi Jonna Piirainen.

Kevätsiivous Oulunsalon hautausmaalla torstaina 11.5. kello 16. Seurakunnassa on työvälineitä, mutta voit halutessasi ottaa oman haravan mukaan kotoa. Talkoiden päätteeksi on yhteinen keittoateria, joka tarjoillaan kello 18 Toimitalon Yläsalissa.

OulujokiLOVE torstaina 11.5. kello 18–19.30 Myllyojan seurakuntatalossa (Koivumaantie 2). Illan aikana Esa Rattyä Houseband soittaa rakkauslauluja sekä etukäteen esitettyjä toivelauluja rohkaisusta, rakkaudesta ja kiitollisuudesta. Parisuhteen arki on joskus mutkikasta ja hankalaa. Tämä ilta on tarkoitettu antamaan iloa ja rohkaisua tässä ja nyt eläville. Illan päätteeksi herkutellaan. Lastenhoito on järjestetty.

Näkövamma ei estä unelmaa -konsertti perjantaina 12.5. kello 19–20 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Matti Lipponen ja Mirjam Paaso esittävät uskoa ja voimaa antavia lauluja. Matti kertoo näkövammastaan ja elämästä sen kanssa. Liput 10 €.

Kukan päivän sopat ja kirpputori lauantaina 13.5. kello 12–16 Toimitalolla (Vattukuja 2, Oulunsalo). Keväinen Yhteisvastuu-tapahtuma Toimitalon sisäpihalla. Myytävänä jauhelihakeittoa kenttäkeittimestä 4 € / litra, kahvia ja teetä, kahvikakkuja ja arpoja. Kirpputoripöytiä vuokrattavana 20 kpl, á 20 €. Lapsille on myös  pientä ohjelmaa.

Poikakuoro Pohjantähtien ja tyttökuoro Illusian kevätkonsertti lauantaina 13.5 kello 19 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Johtaa Olli Heikkilä ja EevaMaija Sorvari.

Äitienpäivälounas sunnuntaina 14.5. kattaukset kello 11.30 ja 12.30 Toimitalossa (Vattukuja 2, Oulunsalo). Syyrialainen ruokalista: pääruokana freekah (paahdettu durumvehnä) kanan ja manteleiden kera, kasvisvaihtoehtona riisi herneiden kera, tuoresalaatti ja jälkiruokana baklava. Hinta on aikuisilta 12 €, koululaisilta 6 € ja alle kouluikäiset syövät ilmaiseksi. Lippuja myydään etukäteen kirkkoherranvirastossa. Tuotto lounaasta menee Oulunsalon seurakunnan lähetystyölle.

Äitienpäiväjuhla sunnuntaina 14.5.2017 kello 13 Terva-Toppilan koulun juhlasalissa (Koskelantie 49). Tervetuloa äidit ja perheet jo perinteeksi muodostuneeseen äitienpäiväjuhlaan ja kakkukahveille! Juhlassa on luvassa äitien kukitus, lasten esityksiä, puhe äidille ja yhteislaulua. Puheen pitää pastori Tuomo Kinnunen, ja yhteislauluja säestää kanttori Tommi Hekkala. Tapahtuman järjestävät Tuiran seurakunta, Terva-Toppilan koulu, vanhempainyhdistys Vanne ja Toppilan Toukokuu -työryhmä.

Sydämeni laulu -konsertti sunnuntaina 14.5. kello 18 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Tervetuloa äitienpäivän iltana kuuntelemaan tuttuja ja tuntemattomampia suomalaisia sävelmiä sekä englanninkielisiä hengellisiä lauluja Uusi Ääni -kuoron laulamina! Konsertin ohjelmisto koostuu kuoron kesäkuussa koittavan Englannin matkan ohjelmistosta. Kuoroa johtaa Pirjo Mäntyvaara ja pianossa on Miikka Lehtoaho. Ohjelma 5 €. Vapaa pääsy.

"Olet kaunein mitä tiedän" – äitienpäivän runoilta sunnuntaina 14.5. kello 18.30–20 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Runoillassa kuullaan Kerttu Kastellin, P. Mustapään ja Jaakko Haavion lyriikkaa. "Kuljen rukousten siltaa rakkaitteni luokse, silitän hiuksia poskea, hyväilylläni siunaan niin kuin puu jonka käsivarsilla linnut turvallisina". Runoja esittävät Maija Karppinen, Rita Magga-Kumpulainen, Eeva-Kaarina Sarastamo, Aila Valtavaara ja Juha Vähäkangas.

Kuva: PixaBay
Julkaistu 3.5.2017