Pääsiäisenä syödään samassa pöydässä

Oulun seurakunnissa syödään pääsiäisenä yhdessä.
Samassa pöydässä -kampanjan kukkalogo

Yhteisiä pääsiäisaterioita järjestetään lauantaina 15.4. Haukiputaan seurakuntakeskuksessa, Karjasillan kirkossa ja Pyhän Tuomaan kirkossa kello 23 alkavien pääsiäisyön messujen jälkeen.

Pääsiäisenä aterioita on lisäksi tarjolla pääsiäispäivänä sunnuntaina 16.4. Oulujoen pappilassa sekä Keskustan seurakuntatalossa klo 10 Oulujoen kirkossa ja Oulun tuomiokirkossa alkavien messujen jälkeen.

Toisena pääsiäispäivänä maanantaina 17.4. ateria on tarjolla Haukiputaan seurakuntakeskuksessa klo 10 alkavan Pääsiäisilon perhemessun jälkeen.

Suomen evankelis-luterilaisella kirkolla on Samassa pöydässä -kampanja, joka kannustaa yhteiseen ruokailuun ja tuo näkyviin kristillistä perinnettä. Yhdessä syöminen pääsiäisenä paaston päätyttyä on vanha kristillinen perinne.

Samassa pöydässä syöminen on ruoan, juoman, ajan ja tarinoiden jakamista. Yhteinen pöytä rakentaa yhteisöä. Se luo yhteyden ja yhteisöllisyyden kokemuksia maailmassa, jossa yksilöllisyys korostuu. Samassa pöydässä syöminen on hyvä tapa tutustua uusiin ihmisiin.

Oulun seurakuntien pääsiäisen ajan tapahtumat löytyvät osoitteesta http://www.oulunseurakunnat.fi/etusivu/paasiainen

Aterioilta otettuja kuvia voi jakaa somessa ja liittää mukaan aihetunnisteen #samassapöydässä.

Julkaistu 6.4.2017

Thu Apr 06 14:27:00 EEST 2017