Menovinkit viikolle 7

Mikko Alatalo laulaa herkkiä sävelmiä Oulujoen kirkossa
Kuvassa Mikko Alatalo

Mikko Alatalo esiintyy Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69) sunnuntaina 19.2. kello 17. Konsertin tuotolla tuetaan Yhteisvastuukeräystä. Alatalo laulaa vanhoja klassikoita, kuten Oi muistatko vielä sen virren, Oi Herra luoksein jää ja Täällä Pohjantähden alla, sekä omia kappaleitaan, kuten Suojelusenkeli ja Hyasinttien aika.

Mikko Alatalo aloitti uransa 1970-luvun alussa yhdessä Harri Rinteen ja Juice Leskisen kanssa suomenkielisen rockin uranuurtajana. Ensimmäisen soololevynsä Maalaispoika oon Alatalo teki vuonna 1974. Tähän mennessä Mikko Alatalo on tehnyt yli 600 laulua, joista osan yhdessä Harri Rinteen kanssa. Konsertissa esiintyy Alatalon lisäksi hänen lapsuudenystävänsä, emeritus-rehtori Heikki Saarela.

Käsiohjelma maksaa 20 €, ja siitä saatava tuotto menee Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Suomessa Yhteisvastuu-varoilla autetaan ihmiskaupan uhreja yhteistyössä Pro-tukipiste ry:n, Rikosuhripäivystyksen, Pakolaisneuvonta ry:n ja Monika-Naiset liitto ry:n kanssa. Kansainvälisesti tuetaan Jordaniassa olevia Syyrian pakolaisia.

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 30.1.–5.2.2017

Perheiden Yhteisvastuu-tapahtuma tiistaina 14.2. kello 10 Yli-Iin varhaiskasvatuksen tiloissa Apteekin talossa (Kirkkokuja 3 A 4). Iloinen nukketeatteri esittää näytelmän Karhu ja Kettu. Tapahtuma on tarkoitettu koko perheelle. Nukketeatterin maksu on 50 senttiä henkilöltä, ja paikalla on myös arvontaa sekä puffetti. Tuotto menee Yhteisvastuukeräykselle.

Omaishoitajien vertaistukiryhmä tiistaina 14.2. kello 13–14.30 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Tapaamisessa jutellaan luottamuksellisesti ja keskustellaan ajankohtaisista aiheista. Ryhmässä voi käydä silloin, kun se sopii omiin aikatauluihin.

Ilosanomaa Inkerissä keskiviikkona 15.2. kello 18–20 Pysäkillä (Kauppiaantie 5). Oulunsalon seurakunnan nimikkolähetti, diakonissa Saara Karttunen vaikuttaa Novosibirskissä. Millaista on aloitella diakoniatyötä seurakunnassa, kun diakoniatyön perinnettä tai valmista konseptia ei ole? Tapahtuma on avoin kaikille. Iltapalatarjoilu.

Häivähdys sinun rakkaudestasi keskiviikkona 15.2. kello 19 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Runoja elämästä, uskosta, kärsimyksestä ja rakkaudesta. Niilo Rauhalan runot lukee Hannu Tarvas, lauluista vastaa Esko Jurvelin ja säestys on Lauri Nurkkalan. Musiikki sellisti Mikael Säily. Käsiohjelma on 10 euroa, ja sen tuotto menee Yhteisvastuukeräykselle. Vapaa pääsy.

Soppatykkipäivä perjantaina 17.2. kello 12–14 Pysäkillä (Kauppiaantie 5, Oulunsalo). Tervetuloa ostamaan kenttäkeittimellä haudutettua hernekeittoa Yhteisvastuun hyväksi 3 € / annos tai 5 € / litra. Samassa tilaisuudessa on kakkukahvihetki 50-vuotissyntymäpäiviään juhlineen kirkkoherra Petri Satomaan kanssa.

Varjele-yhtyeen lähetyskonsertti ja lähetystyön esittelyä perjantaina 17.2. kello 18–21 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Suomen Raamattuopiston missiomusalinjan yhtye Varjele esiintyy, ja tilaisuuden yhteydessä kirkon viralliset lähetysjärjestöt esittäytyvät ja jakavat tietoa lähetystyöstä.

Varttikirkko ja yökahvila perjantaina 17.2. kello 18.30–22 Kirkkopirtillä (Kirkonniementie 6). Nuorille ja nuorille aikuisille suunnattu jumalapalvelus ja illanvietto, jossa voi hetkeksi rentoutua ja rauhoittua yhteisen varttikirkon merkeissä. Tämän jälkeen ilta jatkuu yökahvilassa, jossa on tarjolla pientä purtavaa ja kahvia.

Tuomasmessu lauantaina 18.2.2017 kello 18 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Tuomasmessu on ehtoollisjumalanpalvelus, jonne kutsutaan erityisesti etsijöitä ja epäilijöitä.  Saarna kirkkoherra Niilo Pesonen, liturgi Erja Oikarinen ja musiikista vastaa Oulun seudun virsikuoro. Tarjoilun järjestää Sotilaskotiyhdistys.

4-vuotissynttärit Haukiputaalla, Oulujoella ja Karjasillalla sunnuntaina 19.2. Seurakunnat kutsuvat neljä vuotta alkuvuodesta täyttäviä yhteisille synttäreille. Haukiputaan seurakuntalaisten synttärit ovat kello 13–15 Kellon seurakuntakodilla (Kylätie 8), Oulujoen seurakuntalaisten kello 12 Hintan seurakuntakodilla (Hintantie 89) ja Karjasillan seurakuntaan kuuluvien synttärit ovat kello 15–17 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39).

Virsikirjan lisävihkon läpilaulanta sunnuntaina 19.2.2017 kello 15 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Tapahtumassa lauletaan kaikki 79 virsikirjan lisävihkon uutta virttä noin neljän tunnin aikana. Luvassa on monipuolisia sovituksia erilaisilla soitinkokoonpanoilla. Lisävihkossa on uusia, erilaisia sävelmiä ja uutta suomalaista virsirunoutta sekä hengellistä lauluperinnettä eri puolilta maailmaa. Virsikirjan lisävihkossa löytyvät suomen kielen lisäksi monen virren sanat myös muilla kielillä, muun muassa saameksi, arabiaksi ja hepreaksi.

Julkaistu 9.2.2017

2017-02-09 09:51:01.0