Menovinkit helmikuun vaihteeseen

Eve & Ossi tulkitsee herkästi arjen tarinoita
Kuvassa Eve & Ossi -duo.

Kappelive -konserttisarja aloittaa kevätkauden lauantaina 4. helmikuuta kello 19 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7), kun esiintymään saapuu Eve & Ossi -duo. Konsertissa kuullaan enimmäkseen yhtyeen omia kappaleita akustisen kitaran säestyksellä.

Yhtye on ollut kasassa neljä vuotta, ja siltä on ilmestynyt kaksi levyä. Yhtyeen ensimmäinen Virren sävelillä -albumi vuodelta 2015 koostuu pienieleisistä virsisovituksista. Sittemmin duo on keskittynyt oman musiikkinsa tekemiseen. Marraskuussa 2016 yhtye julkaisi Toisen silmin -nimisen kakkosalbuminsa, jossa on herkkiä tulkintoja ja pehmeä äänimaailma.

”Haluamme laulaa meille tärkeistä asioista. Kappaleemme kertovat tarinoita arjesta, ihmissuhteista ja oman elämän kipuiluista. Näitä maanläheisiä aiheita käsitellään kristillisen arvomaailman pohjalta”, Eve ja Ossi kertovat.

Seuraavat KappeLive -konsertit kuullaan Pyhän Luukkaan kappelilla 4.3. ja 1.4. Konserttiin on vapaa pääsy.

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 30.1.–5.2.2017

Miesten juttutupa keskiviikkona 1.2. kello 16–17.30 Palokan seurakuntakodilla (Parkettitie 3). Miesten juttutupa on tarkoitettu vain miehille, ikään katsomatta. Juttutuvassa keskusteluja ohjaavat Tuiran seurakunnan vapaaehtoiset Pertti Taimisto ja Kalevi Huovinen. Juttutupa kokoontuu kevään 2017 aikana 1.2, 1.3, 5.4, 3.5 ja 7.6.

Lasten iltaparkki keskiviikkona 1.2. kello 17.30–19.30 Kiimingin Kirkkopirtillä (Kirkonniementie 6). Lasten iltaparkki on tarkoitettu 3–7-vuotiaille lapsille, ja se antaa aikuiselle omaa aikaa, jolloin voi käydä ostoksilla, siivota kotona tai vaikka vain levähtää hetkisen. Pienet eväät kannattaa laittaa lapselle mukaan. Parkista vastaavat Kiimingin seurakunnan lastenohjaajat. Seuraavat iltaparkit ovat 15.3. ja 26.4. Ilmoittautuminen viikon alussa seurakuntaan.

YK:n maailmanlaajuisen uskontojen ja katsomusten välisen yhteisymmärryksen viikon tapaaminen torstaina 2.2. kello 13.30–14 Oulun yliopiston Hiljaisessa huoneessa (Pentti Kaiteran katu 1). Vuosittain järjestettävä YK:n yhteisymmärryksen viikko muistuttaa vuoropuhelun tärkeydestä eri katsomusten ja uskomusten välillä. Nähtävillä on pyhiä kirjoja sekä paljon merkittäviä yksittäisiä lainauksia ykseydestä niin uskontojen pyhistä kirjoista kuin filosofeiltakin. Jokaisella on vuorollaan mahdollisuus lukea ääneen valitsemansa lainaus. Viikko ohjaa kiinnittämään huomiota eri katsomusten ja uskontojen jakamiin arvoihin, jotka tarjoavat rauhaa ja harmoniaa.

Uudistuneen Siiven avajaiset torstaina 2.2. kello 14 (Nokelantie 48 B). Siivessä on myynnissä käsitöitä, puutöitä, kirjoja ja kortteja sekä kahvia Oulun seurakuntien lähetystyön hyväksi. Avajaisissa on mukana muun muassa lääninrovasti Juhani Lavanko. Paikalla on tarjolla kakkukahvit sekä 50 asiakkaalle käsin tehty kangaskassi ilmaiseksi.

Kiimingin seurakunnan järjestämä Yhteisvastuu-lentopalloturnaus lauantaina 4.2. kello 9–17.30 Laivakankaan koululla (Laivakankaantie 10) Turnauksen yhteydessä järjestetään kahvilatoimintaa sekä myydään arpoja. Tervetuloa kahvittelemaan, ostamaan arpoja ja kannustamaan pelaajia!

KappeLive: Eve & Ossi lauantaina 4.2. kello 19 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). KappeLive – sarjan kevätkauden aloittaa Eve & Ossi -duo. Konserttiin on vapaa pääsy.

Piirustuskilpailun taidenäyttely sekä Aurinkoinen kesäpäivä -nukketeatteriesitys sunnuntaina 5.2. kello 12–15 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Yhteisvastuukeräyksen avauksessa esitellään kaikki työt ja kaikki lapset palkitaan. Perhemessun jälkeen on myös hieno nukketeatteriesitys Aurinkoinen kesäpäivä. Vapaaehtoisten draamaryhmä on valmistanut esityksen. Musiikista vastaa kanttori Anu Arvola-Greus ja lapsikuoro. Päivä alkaa perhemessulla kello 12, jonka jälkeen on kirkkokahvit ja -mehut. Nukketeatteriesitys alkaa noin klo 13.30, jonka jälkeen piirustuskilpailun palkitseminen ja taidenäyttely kello 14. Pentti Kinnunen on valmistanut voittajatyöstä puuleluja myytäväksi Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Pienoismallikerho sunnuntaina 5.2. kello 15–16 Heinätorin seurakuntatalolla (Aleksanterinkatu 73). Pienoismallikerho kaikenikäisille pienoismallien rakentajille. Kerhossa voi opiskella rakentelua ja tutustua mallien esikuvien historiaan yhdessä samanhenkisten kanssa. Rakentelu on kärsivällisyyttä vaativa harrastus, joka samalla opettaa historiaan ja tekniikkaan liittyvissä asioissa.

Suzukikoulu Oktaavian konsertti sunnuntaina 5.2. kello 16 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Suzukikoulussa soittajia on 50, ja iältään he ovat 6–16-vuotiaita. Vapaa pääsy.  Ohjelman hinta on 5€, joka menee Yhteisvastuun hyväksi.

"Jos sinulla olisi siivet" - lyriikkailta J.L. Runebergin tuotannosta sunnuntaina 5.2. kello 18–19.30 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Vuoden 2017 ensimmäisen runoillan teemoina ovat rakkaus, kaipaus, sydänsurut ja sota: "Sadat tiet ovat mietteelläni, tuhat johtaa hänen luokseen". Vapaaehtoinen kolehti Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Julkaistu 26.1.2017

2017-01-26 11:55:00.0