Menovinkit tammikuun keskelle

Kirjallisuuspiirit kutsuvat keskustelemaan luetusta
Kirjankierrätys-9567_M.jpg

Kirjavirtaa Pappilassa -kirjallisuuspiiri kokoontuu kirjojen äärelle keskiviikkona 18.1. kello 18–20 Kastellin kirkon pappilankamarissa (Töllintie 38). Pappilan kirjallisuuspiiri juhlistaa Suomen satavuotisjuhlavuotta tarttumalla kotimaiseen kirjallisuuteen.

Kerran kuukaudessa kokoontuvan piirin lukuohjelmaan kuuluu niin Jotunia, Leinoa, Viitaa kuin Kiven Seitsemän veljestäkin. Ensimmäisellä kerralla keskustellaan Leo Ylitalon teoksesta Sururisti sekä Kristiina Harjulan Pispalan kiviä -romaanista.

Myös Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10) alkaa lukupiiri maanantaina 23.1. aiheenaan Anthony Doerrin Kaikki se valo jota emme näe. Jo usean vuoden ajan pyörinyt lukupiiri kokoontuu kuukausittain. Kirjoista ovat tervetulleita keskustelemaan kaikki, eikä etukäteen tarvitse ilmoittautua. Kevään aikana käsitellään muun muassa Skiftesvikin ja Waltarin teoksia.

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 16.1.–22.1.2017

Kulttuurikerho maanantaina 16.1.2017 klo 14 Caritas-Kodilla (Kapellimestarinkatu 2). Kaarina Jaakkola luennoi ajankohtaisista kulttuuriin tai historian tapahtumiin liittyvistä merkkihenkilöistä. Tällä kertaa aiheena on Katri Antell – naisenergiaa Oulussa 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa. Kerho on tarkoitettu kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Naisten kasvuryhmä tiistaina 17.1. klo 13–14.30 Jäälin kappelissa (Rivitie 9). Naisten kasvuryhmä on avoin ryhmä naisille, jotka haluavat virkistystä oman kodin ulkopuolella ja yhdessäoloa toisten kanssa. Ryhmän ohjelma on pääosin toiminnallista, ja se suunnitellaan yhdessä ensimmäisellä kerralla. Osallistuminen on maksutonta.

Monen polven perhekerho keskiviikkona 18.1. klo 9.30–11 Merikotkantien palvelutalolla (Merikotkantie 1). Perhekerhossa vietetään hartaus, tarjotaan kahvia ja mehua, askarrellaan, leikitään ja lauletaan yhdessä. Perhekerho on avoin kaikenikäisille, eikä sinne tarvitse ilmoittautua.

Kaakkurin olohuone keskiviikkona 18.1. 17.30 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8). Olkkari on vertaistukiryhmä yhden vanhemman perheille, ja iltoja on jatkossa 22.2, 15.3, 19.4 ja 17.5. Lastenhoidosta huolehtivat Oulun Diakoniaopiston opiskelijat. Tilat ovat esteettömät.

Haukiputaan seurakunnan nuorten gospelbändi keskiviikkoisin klo 18–19.30 Wirkkulassa (Kirkkotie 10). Harjoituksia on viikoittain. Mukaan ovat tervetulleita kaikki bändisoitosta kiinnostuneet ja vähintään alkeet osaavat soittajat ja laulajat. Bändi on nimeltään Sininen punavalas, ja se säestää seurakunnan tapahtumissa kuten Veisu-messuissa.

Tule mukaan tekemään INRI-musikaalia lauantaina 21.1. klo 12 Tuiran kirkon Suvantosaliin (Myllytie 5). Pääsiäisenä esitetään INRI-musikaali, ja se kaipaa tekijöitä: laulajia ja näyttelijöitä. Jos olet laulu- ja nuotinlukutaitoinen ja näytteleminenkin onnistuu, tule kuulemaan tämän vuoden projektista, sen aikatauluista, tehtävistä ja tavoitteista. Mukana tapaamisessa käsikirjoittaja Terhi-Liisa Sutinen, säveltäjä Outi-Mari Karppinen ja ohjaaja Tuukka Myllymäki.

Pyhän Tanssin iltapäivä sunnuntaina 22.1. klo 13–17 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Pyhä Tanssi tarjoaa kaikille sopivaa liikettä. Tanssi on rukousta liikkeessä ja kirkon varhaista perinnettä. Iltapäivän ohjaa Päivi Päivike.

Musiikkia talvipäivän siniseen hetkeen sunnuntaina 22.1. klo 14 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Talvessa kukkii kevään puu -konsertissa esiintyvät mezzosopraano Annastiina Tahkola ja pianisti Kiril Kozlovsky. Ohjelmassa on Wagnerin Wesendon Klieder-teoksia sekä Madetojan talvisia lauluja. Lisäksi kuullaan Kuulan lauluja ja Kiril Kozlovskyn pianosooloja.

Taustatarinaklubi – MITRA sunnuntaina 22.1. klo 16 Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6). Taustatarinaklubi on uusi lauluntekijäklubi, jossa joka kuukausi vaihtuva artistivieras johdattaa kuulijat lauluihinsa. Keikat ovat kaikille avoimia sekä ilmaisia. Kevään ensimmäinen vieras on oululaislähtöinen laulaja Mitra, joka voitti Idols-laulukilpailun 2013. Taustatarinaklubin vetäjänä toimii Iina Palokangas, ja klubin tuottaa Oulun tuomiokirkkoseurakunta.

Kuva: Aarne Ormio

Julkaistu 12.1.2017