Oulun kirkoissa kävijöitä viikonlopun aikana 10 000

Lukuisat jumalanpalvelukset, Kauneimmat joululaulut ja muut musiikkitapahtumat kokosivat Oulun seurakuntien tapahtumiin viikonlopun aikana noin 10 000 kävijää.
2015_12 Tuomiokirkko ulkoa ilta talvi joulu_0048_XL.jpg

Ihmisiä keräsivät yhteen niin kirkoissa kuin kirkkosalien ulkopuolella järjestetyt tapahtumat. Luvussa on otettu huomioon 9.–11.12. järjestetyt tilaisuudet.

Tänä vuonna joulun ajan tapahtumat hajaantuvat tasaisesti monelle viikolle. Niitä pyritään hajauttamaan pidemmälle aikavälille, jotta mahdollisimman moni pääsisi niihin osallistumaan. Myös tulevasta viikonlopusta odotetaan vilkasta.

Vuodesta toiseen suurinta suosiota kirkon joulun ajan tapahtumissa nauttii Kauneimmat joululaulut, joka veti taas tuhansia ihmisiä kirkkoihin viime viikonlopun aikana. Esimerkiksi Karjasillan ja Oulun tuomiokirkon Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet olivat täynnä. Kauneimpia joululauluja laulettiin kolmen päivän aikana Oulun seurakunnissa yhteensä 24 kertaa.

”Monet kokevat Kauneimpiin joululauluihin osallistumisen kynnyksen olevan matalammalla kuin esimerkiksi messuun tulemisen.  Kauneimpien joululaulujen suosiota selittää myös niiden perinteikkyys, ihmiset haluavat laulaa tuttuja lauluja ja he hakevat kirkosta joulun tunnelmaa”, kertoo Tuiran seurakunnan kirkkoherra Niilo Pesonen.

Kaikki Oulun ev.lut. seurakuntien joulunajan tapahtumat löytyvät seurakuntien verkkosivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/joulu.

Kuva: Sanna Krook
Julkaistu 12.12.2016