Lahjaksi kierrätettyjä aarteita ja aitoja mummojen kutomia sukkia

Ostamalla voi tehdä hyvää: Dom second hand lahjoittaa 7000 euroa oululaisille vähävaraisille

villasukat

Jos haluat joulun aikana tehdä hyvää ja toimia ympäristöystävällisesti, lahjoja pukinkonttiin kannattaa etsiä Oulun seurakuntien lukuisista joulumyyjäisistä sekä kierrätettyjä aarteita myyvästä Dom second handissa. Niistä löytyy esimerkiksi aitoja mummojen –  ja nuorempienkin vapaaehtoisten :) –  kutomia villasukkia ja lapasia, lanttu- ja porkkanalaatikot, käsintehtyjä leluja ja joulukoristeita sekä joululeivonnaisia. Myyjäisten tuotto menee hyväntekeväisyyteen, useimmiten lähetystyön kautta.

Dom second hand -putiikki lahjoittaa nyt joulun alla 7000 euroa oululaisille vähävaraisille. Apu jaetaan tänä vuonna Karjasillan ja Oulujoen seurakuntien diakoniatyön kautta lahjakortteina.

DOM on uudenveroisten, laadukkaiden merkkivaatteiden, asusteiden ja sisustustuotteiden putiikki.
Sen kantava voima on halu tehdä hyvää. Ideana on, että ihmiset voivat tuoda sinne myyntiin laadukkaita vaatteita ja tavaroita. Puolet jokaisen tuotteen myyntihinnasta tilitetään myyjälle ja puolet menee vaihtuvaan hyväntekeväisyyskohteeseen. Kohde vaihtuu neljä kertaa vuodessa, kohteen valitsee Domin asiakkaat. Dom on toiminut keväästä 2014 alkaen ja kerännyt sinä aikana jo 50000 euroa hyväntekeväisyyteen.

Dom sijaitsee Oulun keskustassa, osoitteessa Asemakatu 6. Se on avoinna keskiviikosta perjantaihin kello 12–18. Dom ei ole pelkästään putiikki, vaan sen suojissa on monenlaista toimintaa nuorille aikuisille. Domin teatteriryhmän joulutervehdys, jonka ohjaajana on toiminut Tuula Väänänen, löytyy Youtubesta: https://www.youtube.com/watch?v=Fs1Tx-we8Dk&feature=shareLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Joulumyyjäiset ja -putiikit Oulun seurakunnissa

DOM Secondhand Asemakatu 6:ssa keskiviikosta perjantaihin 23.12. saakka kello 12–18. Laadukkaita ja hyväkuntoisia käytettyjä merkkivaatteita, asusteita ja sisustustavaroita. Tuotto menee hyväntekeväisyyteen, Dom lahjoittaa syksyn aikana keräämänsä tuoton 7000 euroa oululaisille vähävaraisille diakoniatyön kautta. Joulun jälkeen avoinna taas tammikuussa.

Siipi - lähetyksen puoti ja paja Höyhtyällä avoinna ma, ti, to ja pe klo 10–14, perjantaihin 16.12. saakka.  Avoinna myös lauantaina 10.12. klo 10–14. Myytävänä mm. leluja, joulukortteja ja -koristeita, neuleita ja muita käsitöitä. Pullakahvit 3 euroa. Tuotto lähetystyön hyväksi.

Adventtimyyjäiset Kiimingin S-Marketissa 2.12.  klo 10–18. Myynnissä joululaatikoita, leivonnaisia, käsitöitä ja arpoja. Tuotto lähetystyölle.

Joulu putiikki ja kahvila Tuiran kirkolla keskiviikkoisin 7.12., 14.12. klo 12–19 ja 21.12. klo 12–15. Myynnissä käsintehtyjä joululahjoja. Tuotto lyhentämättömänä lähetystyölle. Hartaushetki kirkossa klo 12.30. Iltamessu klo 19, illan päätteeksi. 21.12. Kauneimmat joululaulut alkaa klo 15.

Käsitöiden Pop up -kauppa K-supermarket Toppilassa (Satamatie 26) 8.12., 13.12., 16.12., 20.12. kello 15–19. Myytävänä villasukkia, lapasia, pipoja, kasseja, tonttuja monenlaisia taidolla tehtyjä käsitöitä joulupukin konttiin, käteismaksu. Tuotto lähetystyölle.

Joulupuuro ja -myyjäiset Myllyojan seurakuntatalolla 8.12. klo 18–19.30. Tarjolla riisipuuroa ja soppaa, jälkiruuaksi joulutorttukahvit. Hinta 10 euroa. Lähetyksen ja diakonian myyntipöydistä voit tehdä jouluisia ostoksia pukinkonttiin.

Joulumyyjäiset Kaukovainion kappelissa 10.12. klo 10–13 Myytävänä leivonnaisia, käsitöitä, tansanialaisia koruja, arpoja ja monenlaista jouluista tuotetta. Puurolounas ja kahvit joulutortun tai joulupullan kera. Tule nauttimaan jouluisesta tunnelmasta ja tekemään ostoksia, myyjäistuotto ohjataan Karjasillan seurakunnan nimikkolähetystyölle. Myyjäisiin voi myös lahjoittaa leivonnaisia, käsitöitä ja arpavoittojaLisätietoja lähetyssihteeriltä, p. 040 575 2714. Myyjäiset järjestää Karjasillan seurakunnan lähetystyö, mukana myös nuorten lähetysryhmä Oulujoelta.

Joulumyyjäiset Ylikiimingin seurakuntatalolla 10.12. klo 10–12 Tervetuloa tekemään jouluisia ostoksia torttukahvien lomassa. Useita eri myyjiä, myynnissä leivonnaisia ja käsitöitä sekä arpoja.

Koskelan Joulutalo 10.12. klo 10–15 Koskelan seurakuntakoti. Joulupuuro ja kahvitarjoilu, sekä joulumyyjäiset diakonian ja lähetyksen hyväksi. Lapsille jouluaskartelua yläkerrassa. Aitassa jouluseimi. Jouluhartaus klo 12 Petteri Tuulos. Joululauluja, laulattamassa kanttori Anna Kälkäjä.

Joulukahvila Cafe krypta ja pieni käsityöpuoti Tuomiokirkon Kryptassa ma-pe 12.-16.12. kello 11–16 ja la 17.12. klo 11-15.  Perinteisessä ja tunnelmallisessa Cafe Kryptassa on tarjolla joulupuuroa ja soppaa 5euroa ja  joulutorttukahvit 3 euroa. Myytävänä SIlmukka-kerhon käsitöitä, muun muassa villasukkia ja pehmoeläimiä.

Pikku Putiikki Myllyojan seurakuntatalolla 13.12. klo 9–12. Diakonityön hyväksi myytävänä sukkia, lapasia ja pieniä lahjatavaroita. Ostokset voi maksaa käytävällä olevaan lippaaseen.

Joulumyyjäiset Haukiputaan seurakuntakeskuksessa 16.12. klo 14–17. Myytävänä leivonnaisia, käsitöitä, arpoja ja torttukahvit. Tuotto lähetystyölle seurakunnan nimikkokohteisiin.

Joulumyyjäiset Tuiran kirkolla 17.12. klo 10–13 Tuiran kirkko. Tule ostamaan käsitöitä pukinkonttiin ja nauttimaan torttukahvit kahvilassa. Joululeivonnaisia myös kotiin vietäväksi.  Lapsille askartelua, jouluisia lauluja kirkossa klo 10 ja 11. Tapahtumassa mukana 20 myyjää.

Julkaistu 1.12.2016

2016-12-02 14:11:00.0