Kauneimmat joululaulut virittävät joulun tunnelmaan

Ensimmäisestä adventtisunnuntaista 27.11. alkaa taas Kauneimpien joululaulujen aika, joka jatkuu aina loppiaiseen saakka.

Oulun ev.-lut. seurakunnissa järjestetään yhteensä noin 70 joululaulutilaisuutta, joissa pääsee virittäytymään joulun tunnelmaan tuttujen sävelten myötä.

Kirkkojen lisäksi Kauneimpia joululauluja on mahdollista laulaa muun muassa tunnelmallisessa Turkansaaren Yli-Juuruksen talossa 27.11. kello 13.30 sekä Haukiputaan SEO:n kahviossa 21.12. kello 8. Rotuaarilla lauletaan Kauneimpia joululauluja 10.12. kello 12.30.

Joululauluista voi nauttia Oulussa myös saameksi ja englanniksi sekä viittomakielelle tulkattuna. Laulutilaisuuksien lisäksi seurakunnissa järjestetään Kauneimmat joululaulut -messuja, joissa lauletaan joululauluja virsien sijaan. Oulunsalon kirkon messu 18.12. kello 10 on seurattavissa myös Radio Dein ja virtuaalikirkon kautta.

Joulunajan perinteet ovat tärkeitä

Oulunsalon seurakunnan kanttori Pirjo Mäntyvaara näkee Kauneimpien joululaulujen suosion merkkinä siitä, että joulun perinteet ovat ihmisille tärkeitä. Mäntyvaaran mukaan Oulunsalossa järjestetään tänä vuonna yksi laulutilaisuus aiempaa enemmän juuri ennen joulua, jotta kaikki halukkaat mahtuisivat mukaan.

”Ihmiset tulevat paitsi laulamaan, myös vain kuuntelemaan ja nauttimaan joulun tunnelmasta. Monet eivät käy muuten kirkossa, mutta Kauneimpiin joululauluihin on helppo tulla”, Mäntyvaara toteaa.

Koska tilaisuudet ovat joka puolella hyvin suosittuja, niihin kannattaa saapua ajoissa paikalle. Kuhunkin tilaan voidaan ottaa sisään vain turvallisuusmääräysten mukainen määrä ihmisiä.

Tiedot kaikista Oulun seurantien Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksista löytyvät  osoitteesta http://www.oulunseurakunnat.fi/etusivu/joulu/kauneimmat-joululaulut.

Tue Nov 22 12:22:01 EET 2016