Menovinkkejä viikolle 47

Pop up -kuorossa jokainen saa laulaa äänellään
Adventin Hoosianna-laulu aloittaa virsikirjan

Oulujoen kirkon messussa esiintyy ensimmäisenä adventtisunnuntaina 27.11. pop up -kuoro, johon kuka tahansa voi tulla mukaan laulamaan. Pop up -kuoro kokoontuu kirkon urkulehterillä kello 9 opettelemaan yhdessä kaksi laulua, jotka esitetään kello 10 alkavassa messussa. Lisäksi kuoro laulaa yhdessä seurakunnan kanssa muun muassa tutun Hoosianna-hymnin.

Kaikille avoimessa pop up -kuorossa jokainen saa laulaa äänellään, ja siihen kutsutaan sekä kokemattomia että kokeneita laulajia. ”Laulutaidottomaksi itsensä kokevakin voi tulla mukaan”, kanttori Sanna Leppäniemi rohkaisee.

Leppäniemi kertoo, että pop up -kuorossa on aiemmin päässyt laulamaan ainakin Tuiran seurakunnassa. ”Oulujoella tällaista ei ole ennen kokeiltu, mutta jos tämä on menestys, tarkoituksena on järjestää keväällä vastaavaa.”

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 21.11.–27.11.2016

Hyvän mielen tapahtuma keskiviikkona 23.11. kello 13–15.15 Hintan seurakuntatalossa (Hintantie 89). Mielenterveysviikon Hyvän mielen tapahtumassa liikutaan, lauletaan ja viihdytään yhdessä. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Kellon Adventtimyyjäiset lauantaina 26.11. kello 10–12 Kellon seurakuntakodissa (Kylätie 8). Adventtimyyjäisistä voi ostaa jouluisia ruokia ja lahjoja. Paikan päällä voi nauttia pullakahvit tai riisipuuroa. Tapahtuman tuotto menee diakonia- ja lähetystyölle.

Hoosianna-juhla ja lyhtykulkue lauantaina 26.11. kello 17.30–18.30 Oulun tuomiokirkon edustalla (Kirkkokatu 3a). Lyhtykulkue lähtee Rotuaarilta kello 17.30 kohti tuomiokirkkoa. Matkan varrella kuullaan jouluista musiikkia useiden kuorojen laulamana. Juhla huipentuu Oulun tuomiokirkon edustalle, missä lauletaan yhteislauluja sekä kuullaan puhallinmusiikkia. Tervehdyksensä esittävät kaupunginjohtaja Matti Pennanen ja piispa Samuel Salmi.

Poikakuoro Pohjantähtien levynjulkistamiskonsertti lauantaina 26.11. kello 19–20 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Poikakuoro Pohjantähdet esittää konsertissa uuden joululevynsä lauluja. Kuoroa johtaa Olli Heikkilä, solistina Paulus Kälkäjä (baritoni).

Pop up -kuoro ensimmäisen adventtisunnuntain messussa 27.11. kello 9 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Kaikille avoin pop up -kuoro esittää kello 10 alkavassa messussa kaksi laulua. Kuoro kokoontuu opettelemaan laulut kirkon urkulehterille kello 9. Sekä kokemattomat että kokeneet laulajat ovat tervetulleita mukaan.

Adventtihartaus sunnuntaina 27.11.2016 kello 12 Turkansaaren kirkossa (Turkansaarentie 165). Toimittaa Ilkka Mäkinen, kanttorina Sanna Leppäniemi.

Ensimmäisen adventtisunnuntain messu 27.11. kello 12–14.30 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Uusi kirkkovuosi aloitetaan laulamalla Hoosiannaa. Messun toimittaa Anna-Leena Häkkinen, kanttorina Tommi Hekkala. Messun jälkeen tarjolla riisipuuroa, vapaaehtoinen maksu lähetystyölle.

Lyhtytapahtuma sunnuntaina 27.11. kello 12 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8). Koko perheen lyhtytapahtuma alkaa perhemessulla ja jatkuu riisipuurolounaalla ja torttukahveilla (vapaaehtoinen maksu). Lapsille on jouluaskartelua, lauluja ja leikkejä. Tapahtuman tuotto käytetään Kaakkurin alueen vähävaraisten tukemiseen.

Ensimmäisen adventtisunnuntain messu 27.11.2016 kello 13 Jäälin kappelissa (Rivitie 9). Ensimmäisenä adventtina Hoosianna-laulu kaikuu Jäälin kappelissa. Messun toimittaa Miia Seppänen, musiikissa kanttori Sari Wallin ja kirkkokuoro. Messun jälkeen on tarjolla puuroa.

Kauneimmat joululaulut sunnuntaina 27.11.2016 kello 13.30 Turkansaaren Yli-Juuruksen talossa (Turkansaarentie 165).

Kauneimmat joululaulut sunnuntaina 27.11. kello 14–15 Koljunmajalla Halosenniemessä (Koljontie 83). Mukana pastori Pekka Mustakallio ja kanttori Hannu Niemelä. Halosenlahden kyläyhdistys järjestää kahvitarjoilun.

Sotaveteraanikuoron konsertti sunnuntaina 27.11.2016 kello 16 Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69). Johtaa Mihkel Koldits, urut Rauno Rännäli. Soittamassa myös ONMY:n Vaskiveikot johtajanaan Mauri Kinnunen. Seurakunnan tervehdyksen esittää kirkkoherra Satu Saarinen. Käsiohjelma 10 euroa.

Adventtivesper sunnuntaina 27.11.2016 kello 18 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Toimittaa Olavi Mäkelä, musiikissa kanttorit Juha Soranta ja Sirpa Ilvesluoto sekä Karjasillan kirkkokuoro.

Tiernakirkko sunnuntaina 27.11.2016 kello 18 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Toimittaa Niilo Pesonen, kanttorina Raakel Pöyhtäri. Mukana Ynnin pojat. Glögitarjoilu.

Adventtivesper sunnuntaina 27.11.2016 kello 19 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2). Perinteisen Armas Maasalon Adventtivesperin toimittaa kirkkoherra Petri Satomaa. Urkurina Pirjo Mäntyvaara, kuoroa johtaa Eeva-Maija Sorvari.

Kuva: Teija Liukko

2016-11-17 13:52:01.0