Menovinkkejä viikolle 43

Musiikkia ja runoutta Säveliä syksyyn -konsertissa
2013_09 syksy_0133_M.jpg

Klassinen musiikki ja runous luovat tunnelmaa syksyiseen iltaan lauantaina 29.10. kello 18 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8). Säveliä syksyyn -konsertissa kuullaan yksin- ja kuorolaulua sekä soitinmusiikkia runouden rytmittämänä. Konsertin rungon muodostaa Eino Leinon runo Hymyilevä Apollo. Runon lomassa kuullaan sävellyksiä muun muassa Oskar Merikannolta ja Toivo Kuulalta. Iltaan kuuluu myös yhdessä laulettuja virsiä.

Säveliä syksyyn -konsertin järjestää ryhmä musiikkia harrastavia oululaisia nuoria. Konsertin järjestelyissä mukana oleva Anni Lukka kertoo, että konserttiin on pyydetty esiintymään musiikin harrastajia ja ammattilaisia Oulusta ja muualta Suomesta. ”Halusimme järjestää tapahtuman syksylle ennen kuin joulun ajan konsertit käynnistyvät. Tässä pääsemme itsekin nauttimaan musiikista”, Lukka toteaa.

Illan päätteeksi on kahvitarjoilu. Konserttiin on vapaa pääsy, vapaaehtoinen ohjelma- ja kahviraha ohjataan Maya Nepal ry:n kautta nepalilaisten lasten hyväksi.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 24.10.–30.10.2016

Juttutupa maanantaina 24.10. kello 11–12.30 Koskelan seurakuntakodissa (Koskelantie 86). Juttutuvassa voi tavata toisia aamuhartauden ja kahvin merkeissä sekä keskustella ajankohtaisista asioista. Kaikki ovat tervetulleita mukaan.

Käsityökahvila tiistaina 25.10. kello 12–15 Koskelan seurakuntakodissa (Koskelantie 86). Käsityökahvilassa tehdään porukalla käsitöitä lähetystyön myyjäisiin tai hyväntekeväisyyteen. Kerhoon otetaan lahjoituksena vastaan lankoja ja ompelutarvikkeita.

Mielenystävät tiistaina 25.10. kello 17.00–18.30 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Ryhmässä tuetaan toisia ja etsitään iloa elämään kahvi- ja teekupposen äärellä. Ilta alkaa hartaudella. Ajoittain vaihtuvaa toimintaa, esimerkiksi askartelua tai leipomista. Kahvitarjoilu on maksuton.

Iloiset syyslomamyyjäiset keskiviikkona 26.10. kello 11–16 Oulun tuomiokirkon kryptassa (Isokatu 6). Myytävänä lämmintä ruokaa, juomaa ja leivonnaisia sekä käsitöitä ja arpoja. Lapsille ja lapsenmielisille kirkkorastit kirkossa kello 12–16. Tapahtuman tuotto ohjataan lasten kirkon rakentamiseen.

Birsk-ilta keskiviikkona 26.10. kello 18–20 Oulunsalon Pysäkissä (Kauppiaantie 5). Birsk on Oulunsalon seurakunnan ystävyysseurakunta Venäjällä. Illassa kurkistetaan Birskin seurakuntaan ja suomensukuisten marilaisten elämään kuvien ja tarinoiden välityksellä. Tarjolla venäläisvaikutteinen iltapala.

Aamupuuro torstaina 27.10. kello 9–10. Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Kirkossa tarjoillaan vapaaehtoisten valmistama maksuton aamupala.

Piispankamari perjantaina 28.10. kello 11–14 Ylikiimingin asukastuvassa (Harjutie 18). Kahvila ja puoti, jossa voi tehdä pieniä ostoksia lähetystyön hyväksi.

Säveliä syksyyn -konsertti lauantaina 29.10. kello 18 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8). Konsertissa kuullaan yksin- ja kuorolaulua, soitinmusiikkia sekä runoutta. Konsertin rungon muodostaa Eino Leinon runo Hymyilevä Apollo. Runoa rytmittävät muun muassa Oskar Merikannon ja Toivo Kuulan sävellykset sekä yhdessä lauletut virret. Konsertin päätteeksi on kahvitarjoilu. Vapaaehtoinen ohjelma- ja kahviraha, tuotto Maya Nepal ry:n hyväksi.

Hiljaisuuden rukoushetki sunnuntaina 30.10. kello 18–19 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Hiljaisuutta, rukousta ja Taize-lauluja. Järjestäjinä NNKY ja Sinapinsiemen ry.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 20.10.2016