Menovinkkejä viikolle 40

Nuoren seurakunnan veisukirja lauletaan kannesta kanteen 7.10.

Rippikoulusta tutun Nuoren seurakunnan veisukirjan kaikki 130 kappaletta lauletaan perjantaina 7.10. kello 18 alkaen Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Punaisena laulukirjanakin tunnetun teoksen vuoden 2015 laitos lauletaan tilaisuudessa läpi alusta loppuun.

Lauluiltaan toivotaan mukaan kaiken ikäisiä. Tapahtumasta vastaava Oulun seurakuntien nuorisomuusikko Esa Rättyä kannustaa tilaisuuteen laulamaan myös heitä, joiden omasta rippikoulusta on jo aikaa: ”Tervetuloa katsomaan, löytyykö kirjasta vielä samoja lauluja kuin omalla riparilla!” Rättyän mukaan ainakin kappaleet Lapsuuden usko, Kirkossa ja Swing Low ovat klassikoita, jotka ovat olleet mukana laulukirjassa sen alkuajoista asti.

Lauluja on vuorollaan säestämässä neljä erilaista kokoonpanoa nuorten aikuisten kuorosta seurakunnan työntekijöiden bändiin. Tapahtumaan voi osallistua haluamansa ajan.

Nuoren seurakunnan veisukirjalla on vakiintunut asema seurakuntien nuorisotyössä. Ensimmäisen kerran nykyistä suppeampi punakantinen lauluvihko julkaistiin vuonna 1970. Nykyään veisukirjaan sisältyy 130 laulua. Nuoren seurakunnan veisukirja uudistetaan viiden vuoden välein, ja kirjaan otettavista lauluista noin puolet on uusia.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 3.10.–9.10.2016

Koko perheen Enkelikirkko tiistaina 4.10. kello 10–12 Yli-Iin kirkossa (Kirkkokuja 4). Ohjelmassa muun muassa nukketeatteriesitys. Kirkko on koristeltu lasten enkelitöillä. Kirkkokahvit varhaiskasvatuksen tiloissa.

Pohjanlahti – Syyskonsertti keskiviikkona 5.10. kello 19–20.30 Ylikiimingin kirkossa (Kirkkomäki). Konsertissa esiintyvät Seeli Toivio (sello & sopraano), Heikki Sassi (bassolaulu) sekä Elias Niemelä (urut). Konsertissa kuullaan esiintyjien omia sävellyksiä: Seeli Toivion ja Heikki Sassin yhteinen sävellys Pohjanlahti sekä Elias Niemelän Toccata uruille.  Lisäksi ohjelmassa on muun muassa Sibeliusta ja Puccinin aarioita. Vapaa pääsy, ohjelma 15 €.

Miesten juttutupa keskiviikkona 5.10. kello 17–18.30 Palokan seurakuntakodissa (Parkettitie 3). Keskusteluryhmään ovat tervetulleita kaikki miehet, erityisesti ne, jotka kokevat elämässään yksinäisyyttä ja kaipaavat toisten miesten seuraa. Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa. Ilmoittautumista ei tarvita. Vetäjinä Pertti Taimisto ja Kalevi Huovinen. Tarjolla pullakahvit.

Laulaen iloa jaamme – musiikki yhteistä on -yhteislaulutilaisuus torstaina 6.10. kello 13–14 Hintan seurakuntatalossa (Hintantie 89). Tilaisuudessa lauletaan virsikirjan lisävihon lauluja pianon säestyksellä. Mukana diakoniatyöntekijä Anna-Maija Sälkiö ja kanttori Sanna Leppäniemi.

Syysmyyjäiset perjantaina 7.10. kello 11–16 Intiön seurakuntakodissa (Intiönpolku 2). Myytävänä Silmukka-kerhon tekemiä käsitöitä sekä keittoa, kahvia ja pullaa. Myyjäisten tuotto menee lähetystyön tukemiseen.

Vanhustenviikon juhla perjantaina 7.10. kello 13–14 Oulun yliopiston Saalastinsalissa (Pentti Kaiteran katu 1). Juontajana Hannu Tarvas, puheenvuorot Essi Kiuru ja kansanedustaja Hanna Sarkkinen. Ohjelmassa on Balettikoulu Sinikellon tanssia, yhteislauluja ja uunituore Välitä-musiikkivideo. Merja Larivaara tuo tervehdyksen Oulun Kaupunginteatterista. Lopuksi tarjolla juhlakahvit. Vapaaehtoisia avustajia on käytettävissä juhlaa varten. Ilmainen bussikuljetus koko kaupungin alueelta. Bussireiteistä lisätietoja löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat/2016-10-07/vanhustenviikon-juhla-.

Donkkis Big Night perjantaina 7.10. kello 17.30–19.30 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). 6-13 -vuotiaiden oma toiminnallinen tapahtuma. Ohjelmassa on muun muassa nukketeatteria, lauluja ja kilpailuja. Iltaan sisältyy raamattuopetustuokio sekä nyyttärit, joihin jokainen voi halutessaan tuoda naposteltavaa. Tapahtuman päätteeksi arvotaan osallistujien kesken palkintoja.

Naisten päivä – ”Sovintoon itsesi kanssa” lauantaina 8.10. kello 11 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). Naisten päivässä pohditaan alustusten pohjalta henkilökohtaisiakin elämänkysymyksiä. Ohjelmassa kello 11.15 Äitien perintö (diakonissa-sairaanhoitaja Päivi Peltola, el Leena Vainionpää), kello 13.30 Miten syyllisyydestä ja häpeästä eteenpäin? (pappi, psykoterapeutti Hannu Rahikainen) ja kello 14.30 Itsemyötätunto (sosiaalialan lehtori Harriet Tervonen). Lounas 8 € (käteismaksu), lapset alle 12 v ilmaiseksi. Lapsille pyhäkoulu. Juontaa Erja Oikarinen, musiikki Riitta Piippo ja soitinryhmä.

Neulekirkko sunnuntaina 9.10. kello 12 Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3). Käsityön ystävien messu, jossa saa vapaasti neuloa, virkata, nyplätä tai huovuttaa. Kolehtiin otetaan vastaan lankoja tai muita käsityötarvikkeita. Toimittaa Niilo Pesonen, saarnaamassa Tansanian lähetti Pia Pyhtilä. Messun jälkeen tarjolla on kirkkokahvit, jonka yhteydessä on valmiiden töiden myyntinäyttely sekä Joulun Lapsi-keräyksen esittely.

Kelttiläinen iltamessu sunnuntaina 9.10. kello 18 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Toimittaa Päivi Jussila, avustaa Helena Paalanne. Musiikissa kanttori Anna Kälkäjä sekä Suvi Kaikkonen (irlantilainen tinapilli ja huilu).

Sydämeni ulottuvilla - nykylyriikan ilta sunnuntaina 9.10. kello 18–19.30 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Nykylyriikan illassa runoja esittävät Virve Vikamaa, Juho Sarkamo, Maija Karppinen, Rita Magga-Kumpulainen ja Juha Vähäkangas. Vapaa pääsy

Julkaistu 29.9.2016

Thu Sep 29 12:09:01 EEST 2016