Menovinkkejä viikolle 39

Elviksen gospelmusiikkia KappeLive-konsertissa
Aron_THUMB.jpg

KappeLive - sarjan konsertissa kuullaan lauantaina 1.10. Elvis Presleyn hittejä ja gospelklassikoita. Konsertti pidetään Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7) kello 19 ja sinne on vapaa pääsy.

Elviksen kappaleita esittää konsertissa Aron, suomalainen laulaja ja muusikko, joka tunnetaan erityisesti juuri Elviksen musiikin lahjakkaana ja monipuolisena tulkitsijana. Elvis Gospel Triossa esiintyvät Aronin (laulu) lisäksi Franc Toth (piano ja taustalaulu) ja Ari Nevala (kitara ja taustalaulu).

Aron on tehnyt Elviksen musiikin tahdissa pitkän laulajanuransa aikana jo toista tuhatta keikkaa ja esittänyt Elviksen gospelmusiikkia myös useissa kirkkokonserteissa.

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 26.9.–2.10.2016

Neulontaa ja matkakumppanuutta tiistaina 27.9. kello 13–14.30 Oulunsalossa Pysäkin monitoimitilassa (Kauppiaantie 5). Neulomista, auttamista ja yhdessä kulkemista kappaleen matkaa. Kaikille avoin ryhmä neulomisesta ja hyvän tekemisestä kiinnostuneille. Keskustelun lomassa valmistetaan neuletöitä diakoniatyölle lahjoitettavaksi.

Aikuisten kuntopiiri keskiviikkona 28.9. kello 17–18 Hintan seurakuntatalossa (Hintantie 89). Maksuttomassa kuntopiirissä tehdään rauhallisia ja venytteleviä liikkeitä.

Lattiakuvailta keskiviikkona 28.9. kello 18–19.30 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). Iltahartaus, jonka aiheena on Enkeli kulkee kanssamme. Lapsille ja aikuisille on oma kertomus, jonka jälkeen tarjolla on yhteinen iltapala.

Kuuroille korville -elokuvailta keskiviikkona 28.9. kello 18–20 Oulunsalossa Pysäkin monitoimitilassa (Kauppiaantie 5). Dokumenttielokuvassa viisi etiopialaisen Hosainan kuurojenkoulun oppilasta kertoo elämäntarinaansa. Kouluun pääseminen on monelle kuurolle elämän muuttava tapahtuma. Suomen Lähetysseura tukee Hosainan kuurojen koulua. Elokuvan jälkeen keskustelua ja tarjoilua.

Perheiden ilta torstaina 29.9. kello 18–20 Jäälin kappelissa (Rivitie 9). Yhteistä tekemistä koko perheelle: leppoisaa yhdessäoloa, askartelua, muskaria, hiljentymistä ja pientä iltapalaa. Mukaan kutsutaan myös isovanhempia.

Veisu-Messu perjantaina 30.9. kello 18–18.45 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Viikkomessu, jossa lauletaan punaisen laulukirjan veisuja. Säestäjänä toimii nuorten gospel-bändi Sininen punavalas. Ilmaisuryhmä Luojan luomat on mukana toteuttamassa messua erilaisten ilmaisumuotojen avulla. Rippikoululaiset ja isoskoulutettavat saavat messusta Veisu-messu -merkinnän.

Mikkelin markkinat lauantaina 1.10. kello 10–13 Kaukovainion kappelissa (Hiirihaukantie 6). Myyjäistapahtumassa muun muassa lohikeitto- tai kasviskeittolounas, kahvia ja leivonnaisia ja käsitöitä. Tapahtumaan voi lahjoittaa marjoja, mehuja tms. syksyn satoa tai leipomuksia. Tapahtuman tuotto ohjataan Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräykselle.

Työväen kirkkopyhä ja Veljeysliikkeen 70-vuotisjuhla sunnuntaina 2.10. kello 10 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Työväen kirkkopyhän messun toimittaa Juhani Lavanko, saarnan pitää piispa Ilkka Kantola. Musiikki Jouko ja Eeva Kantola ja Kaleva Ilkka. Messun jälkeen Veljeysliikkeen 70 -vuotisjuhla ja kirkkokahvit. Puheenvuorot pitävät Heikki Keränen ja Pertti Haipola.

Lauluja ja tarinoita enkeleistä sunnuntaina 2.10. kello 15 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Tilaisuudessa lauletaan enkelilauluja ja -virsiä sekä kuullaan pieniä enkelitarinoita. Tapahtuma on suunniteltu erityisesti lapsiperheille, mutta kaikenikäiset seurakuntalaiset ovat tervetulleita. Tilaisuuden jälkeen Kryptassa on tarjolla kahvia, teetä ja mehua enkelipiparin kera. Lisäksi enkelipipareita voi ostaa mukaan, myyntituotto menee lasten kirkon rakentamiseen. Halutessaan voi myös askarrella oman enkelin.

Kuolleiden lasten muistohartaus sunnuntaina 2.10.2016 kello 18 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Lapsen kuolemaa sureville tarkoitettu muistohartaus. Hartauteen voi osallistua riippumatta siitä, kuinka kauan menetyksestä on aikaa. Tilaisuuden aluksi kynttilöiden sytytys kuolleiden lasten muistolle.

Kuva: Risto Salmijärvi

Thu Sep 22 12:14:00 EEST 2016