Rippikouluun ilmoittautuminen alkaa

Oulun ev.-lut. seurakuntien ensi vuoden rippikouluihin ilmoittautuminen alkaa perjantaina 9. syyskuuta. Vuonna 2017 rippikouluikäisiä ovat vuonna 2002 syntyneet nuoret.

2013_06 Rippileiri Suvela_0426_XL.jpg

Ilmoittautuminen on avoinna perjantaista 9.9. aamuyhdeksästä keskiviikkoon 14.9. iltayhdeksään saakka Oulun seurakuntien verkkosivuilla osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/rippikoulu.

Rippikoulun suosio on pysynyt vahvana vuodesta toiseen. Oululaisista 15-vuotiaista nuorista noin 89 % käy rippikoulun.

”Rippikoulu sijoittuu sellaiseen vaiheeseen nuoren elämässä, jolloin edessä on paljon suuria valintoja: mietitään tulevaisuutta ja omaa elämänkatsomusta. Rippikoulu tarjoaa hyvän mahdollisuuden näiden kysymysten pohdiskeluun”, kuvailee Karjasillan seurakunnan seurakuntapastori Heikki Karppinen.

Oulun seurakunnissa on tarjolla useita erilaisia rippikouluvaihtoehtoja. Rippikoulun voi käydä perinteisesti leirillä tai päivä- tai iltarippikouluna. Lisäksi järjestetään muun muassa vaellus-, laskettelu- ja ulkomaanrippikoulu.

Lisätietoa rippikouluista löytyy Oulun ev.-lut. seurakuntien sivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/rippikoulu.

Kuva: Kirkon kuvapankki / Sanna Krook.

2016-09-05 16:18:00.0