Menovinkkejä viikolle 30

NMKY:n Vaskiveikot konsertoivat Kiimingin seurakuntakeskuksessa.
2016_05 Tuomiokirkko_0025_THUMB.jpg

Kiimingissä soi keskiviikkona 27.7. vaskimusiikki, kun NMKY:n Vaskiveikot konsertoivat Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Konsertti alkaa kello 19, ja siihen on vapaa pääsy.

Vaskiveikot on vuonna 1978 perustettu puhallinyhtye, joka koostuu yhdeksästä soittajasta. Hengellisen musiikin lisäksi yhtye soittaa perinteistä seitsikkomusiikkia, arvokasta juhlamusiikkia ja vanhaa tanssimusiikkia. Vaskiveikot on osa Oulun NMKY:n musiikkitoimintaa.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 25.7.–31.7.2016

Koskelan kesäkahvila maanantaina 25.7. klo 10–15 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Edullisen kahvin ja pullan lisäksi tarjolla joka päivä erilaista ohjelmaa. Myynnissä myös käsitöitä. Kahvilan tuotto menee Suomen Lähetysseuran kautta Etiopian nälänhädän ehkäisemiseen. Kahvila on avoinna arkipäivisin klo 10–15. Kesäkahvilan pihalla on kirpputori, jonne voi lahjoittaa myytävää Missionuorten opintomatkaa varten. Tiistaisin kello 12 kokoontuu käsityökahvila, ja muulloin ompelemiseen on mahdollisuus Kesäkahvilan yläkerrassa sen aukioloaikoina.

Opastettu kirkkokierros maanantaina 25.7. klo 18–18.30 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Oulun tuomiokirkon kesäoppaat esittelevät kierroksella tuomiokirkkoa ja sen historiaa.

Opastettu kävelykierros maanantaina 25.7. klo 18–20 Intiön hautausmaalla (Kajaanintie 1). Lähtö kierrokselle tapahtuu hautausmaan pääportilta hautajaishuoneiston edestä. Varustautuminen sään mukaisella pukeutumisella ja hyvillä jalkineilla.  Hautausmaakierroksia järjestetään maanantaisin klo 18–20 22.8. asti, ja niiden teema vaihtuu viikoittain. Maanantaina 25.7. teema on siveltimellä ja sulkakynällä. Kierrokset ovat ilmaisia eivätkä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Kesäkonsertti tiistaina 26.7. klo 20–21 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Oulun tuomiokirkon kesäkonserttisarjaan kuuluvassa konsertissa esiintyvät Henna-Mari Sivula (sopraano), Lauri-Kalle Kallunki (baritoni) ja Vesa Kajava (urut ja piano). Ohjelmassa yksinlauluja, duettoja sekä urkumusiikkia. Vapaa pääsy, käsiohjelma 5€.

Kesäillan musiikkia keskiviikkona 27.7. klo 19–20 Yli-Iin kirkossa (Kirkkokuja 4). Suvilinnun lauluillan säestäjinä ja juontajina Sanna Leppäniemi ja Leo Rahko. Tapahtumassa lauletaan yhdessä kesäisiä lauluja. Kolehti Kirkon ulkomaanavulle.

Kesälauluilta nuotiolla torstaina 28.7. klo 18–19.30 Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86). Tilaisuudessa lauletaan Suvilinnun laulukirjaa kanttori Anna Kälkäjän johdolla. Mahdollisuus makkaranpaistoon.

Nuorten aikuisten peli- ja nuotioilta torstaina 28.7. klo 18–21 Hietasaaren leirikeskuksessa (Hietasaarentie 19). Eväät ja hartaus seurakunnan puolesta, mahdollisuus saunomiseen ja uintiin.  Illat pidetään torstaisin klo 18–21 11.8. asti.

Kesäillan musiikkia - Näkövamma ei estä unelmaa -konsertti torstaina 28.7. klo 19 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2).  Matti Lipponen ja Jore Siltala esittävät lauluja rakkaudesta ja kaipuusta. Ohjelmamaksu 10 €.

Matti Lipponen on haukiputaalainen muusikko, jolla todettiin silmänpohjarappeuma vuonna 2002. Sairaus ei ole kuitenkaan estänyt musiikin harrastamista, vaan Lipponen tekee keikkoja ja hyväntekeväisyysesiintymisiä esimerkiksi vanhainkoteihin.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 28.7. klo 20–21 Haukiputaan kirkossa (Kirkkotie 10). Esiintymässä barokkimusiikkiin erikoistunut yhtye Oulu Consort. Hartauteen on vapaa pääsy, ohjelmamaksu 5 €.

Julkaistu 21.7.2016
Kuva: Sanna Krook