John the Baptist - Johannes Kastaja -oratorio

Oulun tuomiokirkko

Heikki Sarmanto uudistaa oratorion - maailmanmusiikkia ja hallittua jazzimprovisaatiota

John the Baptist / Johannes Kastaja on kaksinäytöksinen oratorio orkesterille, kuorolle ja solisteille. Heikki Sarmannon säveltämässä uudessa oratoriossa kuullaan vahvaa ja ilmaisuvoimallista tulkintaa. Libretistinä on kirjailija Kim Rich (Yhdysvallat). Libretto noudattaa Johannes Kastajan raamatunkertomusta.
Ensiesitys oli 11.11.2016 Helsingissä, ja teoksen toinen esitys on Oulussa 5.2.2017. Vuonna 2017 oratoriota esitetään ympäri Suomea.

Solisteina laulavat mm. Maria Lund ja Jarmo Mäkinen. Oratorion kuorona on kansainvälisestikin tunnettu suomalainen kuoro, Kuopion nuorisokuoro johtajanaan Jussi Mattila. Oratorion musiikin johtaa kapellimestari Rauno Tikkanen ja teoksen ohjauksesta vastaa ohjaaja Veera Airas.

Lisätietoa: http://baptistblog.fi/

Linkki uutiseen

Ohjelma 15 €, tuntia ennen ovelta. Osa tuotosta lahjoitetaan Yhteisvastuukeräykselle.

Esityksen väliajalla voi ostaa munkkikahvit Sotilaskotiyhdistyksen myyntipisteestä kirkon pihalla.

Kuva: Olga Poppius / Studio Skaala Oy

Kaikki seurakunnat