Kuuntele häämusiikkia

Tällä sivulla voit kuunnella Oulun seurakuntien kanttoreiden äänittämiä häämusiikkinäytteitä. Musiikkinäytteet on äänitetty Oulun tuomiokirkossa ja Oulujoen kirkossa, Oulun suosituimmissa vihkikirkoissa.

Häämusiikkinäytteiden tarkoitus on osaltaan auttaa vihkipareja häämusiikin valinnassa.

Tälle sivulle on koottu suosituimpia "häämarsseja". Häämusiikkinäytteitä valittaessa on haluttu tuoda esille myös monipuolisuutta sekä urku- että laulumusiikissa. Häämusiikkinäytteitä päivitetään tarvittaessa. Myös sivun informatiivisuutta kehitetään.

Oulun seurakuntien kanttorit toivovat, että vihkiparit ottaisivat mahdollisimman hyvissä ajoin yhteyttä häämusiikin valinnassa suoraan tilaisuudessa toimivaan kanttoriin. Tällöin on mahdollista parhaiten huomioida vihkiparin toiveet vihkitilaisuuden musiikin suhteen. Kanttorit vastaavat vihkitilaisuudessa urkumusiikin soitosta, mahdollisesta laulumusiikista ja säestyksistä sovitaan aina erikseen. Vihkitilaisuuden musiikkia valittaessa on tärkeää huomioida tilaisuuden jumalanpalvelusluonne.

Lähtökohtaisesti kanttoreiden ohjelmistossa on musiikkia, joka on uruille sävellettyä tai sovitettua. Tämä ohjelmiston toteutus perustuu siihen, että siihen on olemassa nuottimateriaali.

Jos musiikkitoive on sellaista musiikkia, joka on sävelletty jollakin toiselle soittimelle tai kokoonpanolle, ja siihen ei löydy valmiiksi uruille kirjoitettua nuottia (esim. youtube-kanavalla oleva urkuimprovisaatio, tai elokuvan tunnusmusiikki), toteuttaminen ei lähtökohtaisesti ole mahdollista. Kanttorin kanssa voidaan keskustella musiikin toteuttamisesta, mikäli vihkipari toimittaa uruille soveltuvan nuotin kanttorille riittävän hyvissä ajoin.

URKUMUSIIKKI

Bach Air D-duurisarjasta 0:54