Oulun kirkkoherrat tuomitsevat moskeijaiskun

"Meille on tärkeää, että tässä yhteiskunnassa ihmisillä on oikeus harjoittaa uskontoaan vapaasti ja muiden häiritsemättä."

Oulun moskeijan ikkunoiden rikkominen jouluyönä

Me oululaisten seurakuntien kirkkoherroina olemme oululaisten muslimien rinnalla. Meille on tärkeää, että tässä yhteiskunnassa ihmisillä on oikeus harjoittaa uskontoaan vapaasti ja muiden häiritsemättä. Uskon näkyminen osana arkea ja juhlaa on ihmisen olennainen oikeus. Me olemme yhdessä seurakuntalaisten kanssa hiljentyneet kirkoissa joulun sanomaan. Meille on luovuttamatonta, että muiden uskontojen kannattajat saavat omissa kokoontumistiloissaan harjoittaa rauhassa uskoaan. Jouluevankeliumin enkeli julisti paimenille: "Maassa rauha ihmisten kesken, joita Jumala rakastaa".

Ilkka Mäkinen
Oulujoen seurakunnan kirkkoherra