Kuoroja kutsutaan mukaan Hoosianna-juhlaan

Hoosianna-juhlassa Tuomiokirkon portailla 2.12. kajautetaan 100-vuotiaan Suomen kunniaksi koko osallistujajoukon voimin Finlandia-hymni.
Piirroskuva, jossa lapset laulavat tähtien alla.

Oulun hiippakunnan Hoosianna-juhla ja kulkue järjestetään Oulussa lauantaina 2.12.

Suomi 100 -juhlavuosi tuo kaupunkiin muitakin tapahtumia samana päivänä, joten Hoosianna-juhla on tänä vuonna poikkeuksellisesti jo klo 15.3–16.30.

Tilaisuus alkaa Rotuaarin pallolta klo 15.30, josta lähdetään lyhtykulkueena kohti tuomiokirkkoa. Kulkuetta johtaa oikea aasinvarsa. Tuomiokirkon portailla kajautetaan 100-vuotiaan Suomen kunniaksi koko osallistujajoukon voimin Finlandia-hymni.

Ohjelmassa yhteislauluja, vaskikvartetti Owlan soittoa, Raamatun lukua sekä kaupungin edustajan ja piispan tervehdykset. Lopussa kaikki yhtyvät vielä joulun ajan ja uuden kirkkovuoden aloittavaan Hoosianna-hymniin.

Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin haastaa kuoroja ympäri hiippakuntaa tähän hienoon tapahtumaan. Voisiko sinun kuorosi olla tänä vuonna mukana? Osallistuvat kuorot asettuvat kulkueen reitille noin 100 metrin välein ja esittävät 1-2 laulua ja kun kulkue on ohittanut esiintyvän kuoron, kuoro liittyy kohti Hoosianna-juhlaa kulkevaa joukkoa.

Tapahtumaan osallistuu vuosittain noin 2000–3000 henkilöä.

Kuorot voivat ilmoittautua mukaan lokakuun loppuun mennessä sähköpostiin taru.pisto@evl.fi tai p. 040 7790316.

Yleisölle tapahtuma on avoin, tervetuloa!

Julkaistu 13.10.2017

2017-10-13 14:50:34.0