Laulupiirissä voi kokea yhteislaulun riemua

Oulun seurakunnissa kokoontuu avoimia laulupiirejä, joihin ovat tervetulleita kaikki musiikista ja laulamisesta kiinnostuneet.
Laulupiirissä voi kokea yhteislaulun riemua

Erityisesti senioreille suunnatuissa laulupiireissä lauletaan yhdessä tuttuja hengellisiä lauluja, virsiä, kansanlauluja ja koululauluja. Laulupiirejä järjestetään Haukiputaan, Tuiran ja Oulujoen seurakunnissa sekä Tuomiokirkkoseurakunnassa.

”Laulamme hyvin monenlaisia lauluja eri teemojen ympärillä. Teemoina on niin vuodenaikoja, juhla-aikoja, kirkkovuoden pyhiä kuin vaikkapa joku runoilija tai säveltäjäkin”, kertoo Tuiran seurakunnan kanttori Tommi Hekkala.

Vanhat ja perinteiset laulut ovat laulupiireissä toivottuja ja suosittuja. ”Virsiä lauletaan lähes joka kerta, ja viime aikoina on laulettu myös virsikirjan lisävihkosta. Lisäksi opetellaan uusia lauluja. Aina on kuitenkin jotain niin tuttua, että ihmiset voivat vain laulaa.”

Osassa laulupiirejä ohjelmassa on laulamisen ohella myös musiikin kuuntelua, hartaus ja kahvit. Musiikin lisäksi tärkeää on yhdessä oleminen sekä vanhojen ja uusien tuttujen kanssa juttelu. ”Laulupiireissä on innostunut ja välitön tunnelma sekä positiivista energiaa”, Hekkala kiteyttää.

Laulupiireihin voi tulla mukaan koska tahansa nauttimaan yhteislaulun riemusta.

Laulupiirit kokoontuvat Oulun seurakunnissa seuraavasti:

Haukiputaan seurakunta: Eläkeläisten musiikkipiiri (EMP) kokoontuu seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10) noin neljän viikon välein. Kevään kokoontumiset ovat 2.3., 30.3. ja 11.5. klo 13.

Oulujoen seurakunta: Laulaen iloa jaamme – musiikki yhteistä on -laulupiiri kokoontuu tänä keväänä kahtena torstaina 2.3. ja 4.5. klo 13 Hintan seurakuntatalolla (Hintantie 89).

Tuiran seurakunta: Seniorien laulupiirit kokoontuvat noin kuukauden välein Tuiran kirkolla (Myllytie 5), kevään kokoontumiset ovat 9.2., 16.3. ja 6.4. klo 13.30 sekä Pyhän Tuomaan kirkolla (Mielikintie 3) 23.2., 30.3. ja 20.4. klo 13.

Tuomiokirkkoseurakunta: Seniorien laulupiiri kokoontuu Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17) joka toinen perjantai klo 10, jatkuen 19.5. saakka. Seuraavat kerrat ovat 10.2. ja 24.2.

Kuva: Elsi Salovaara

Tue Feb 07 09:40:00 EET 2017