Työpaikoilla

Työpaikkapappi kulkee rinnalla ja kuuntelee arjen huolia.

Työpaikkapapit ja -diakonit tekevät osan työstään työpaikoilla henkilöstön keskuudessa, ja he kuuntelevat työntekijöiden ongelmia. Työpaikkapappien ja -diakonien työ ennaltaehkäisee pienten elämän ongelmien pahenemista elämänkriiseiksi, jotka vaarantavat ihmisen työkyvyn.

Työ on työpaikkakohtaista ja kunkin työyhteisön kanssa neuvotellaan sille sopiva toimintatapa.

Viime aikoina lisääntyneet joukkoirtisanomiset ja tuotantoyksiköiden lopettamiset luovat tilanteita, joissa henkilöstö tarvitsee erityistä tukea. Jo 1990-luvulla työpaikkapapit olivat tukemassa pankkien henkilöstöä.

Pastori Juha Valppu, p. 044 3161 423
juha.valppu@evl.fi

Kuva: Sanna Krook / Kirkon kuvapankki

Saat apua seurakunnasta työttömyyden kohdatessa. Voit ottaa yhteyttä diakoniatyötekijään tai pappiin. Papeilla on ehdoton vaitiolovelvollisuus kaikista heille luottamuksellisesti uskotuista asioista.

Työelämä